Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36750
Title: ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΓΙΟΡΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Authors: ΚΟΣΣΥΒΑΚΗ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Advisor: ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Keywords: Έθνος;Εθνική ταυτότητα;Εθνικές σχολικές γιορτές;Εθνικά στερεότυπα
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Το εκπαιδευτικό σύστημα προωθεί τη δημιουργία και αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας των μαθητών μέσα από συγκεκριμένα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος αλλά ταυτόχρονα την προβάλλει μέσα από τις καθημερινές πρακτικές και δραστηριότητες όπως οι εθνικές σχολικές γιορτές. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις αντιλήψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τις εθνικές σχολικές γιορτές, σε σχέση με την αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας και την προβολή των εθνικών στερεοτύπων σε αυτές. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποιοτική προσέγγιση, με οχτώ ατομικές ημιδομημένες συνεντεύξεις από εκπαιδευτικούς και των δύο φύλων που εργαζόταν κατά την περίοδο διεξαγωγής της έρευνας σε Δημοτικά σχολεία του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Από την ανάλυση των ευρημάτων των συνεντεύξεων γίνεται φανερό ότι οι απόψεις και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών που έλαβαν μέρος στην παρούσα έρευνα παρουσιάζουν έναν συντηρητισμό που βασικά του χαρακτηριστικά είναι η υπερηφάνεια για το έθνος, η υπερεκτίμηση του παρελθόντος και η αναπαραγωγή των εθνικών στερεοτύπων. Ο συντηρητισμός αυτός καλλιεργεί μια ανασφαλή και ίσως εύθραυστη εθνική ταυτότητα που δεν μπορεί να προσαρμόζεται εύκολα στις νέες συνθήκες. Η έρευνα αυτή αποτελεί μια ακόμη υπενθύμιση ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας έχει ανάγκη από κάποιες βελτιωτικές αλλαγές, ώστε να οπλίσει τους μαθητές και αυριανούς πολίτες με γνώσεις ιστορικές αλλά και γενικές και να τους καθοδηγήσει σε μια προοδευτική πορεία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΣΣΥΒΑΚΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ std104910 .pdfκυρίως άρθρο1.09 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.