Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36665
Title: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΚΑΛΑΘΟΠΛΕΚΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΡΩΜΑ
Authors: Χριστακοπούλου, Χρυσούλα
Advisor: Τσακηρίδη, Όλγα
Keywords: μουσειακή επικοινωνία;στρατηγική επικοινωνίας;δράσεις και μέσα επικοινωνίας;νέες τεχνολογίες;ιστοσελίδα;Μουσείο Καλαθοπλεκτικής των Ρωμά
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται και αναλύεται η σημασία της στρατηγικής επικοινωνίας στα μουσεία. Συγκεκριμένα, μέσα από το παράδειγμα της διερεύνησης της επικοινωνιακής στρατηγικής του Μουσείου Καλαθοπλεκτικής των Ρωμά, η εργασία έχει ως σκοπό: α) να καταγράψει την αποστολή και τους στόχους του Μουσείου, τα μέσα και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή του κοινού, β) να ερευνήσει σε ποιο βαθμό οι εν λόγω τεχνικές και μέθοδοι είναι αποτελεσματικές ή χρήζουν περαιτέρω αλλαγών και βελτιώσεων και γ) να προτείνει εναλλακτικές μεθόδους και τεχνικές που ενδεχομένως θα μπορούσαν να εφαρμοστούν, τόσο για την αποτελεσματικότερη προσέγγιση του κοινού όσο και για τη βελτίωση της επικοινωνιακής του στρατηγικής. Ειδικότερα, η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη: στο θεωρητικό και στο εμπειρικό. Το θεωρητικό περιλαμβάνει: α) το πρώτο κεφάλαιο στο οποίο αναλύεται ο ρόλος του μουσείου στη σύγχρονη κοινωνία, η σημασία της επικοινωνίας του μουσείου με το κοινό για την επίτευξη της αποστολής του, η μουσειακή εμπειρία ως αποτέλεσμα επικοινωνίας, καθώς και η σημασία της πολυπολιτισμικότητας και του διαπολιτισμικού διαλόγου στο μουσείο και β) το δεύτερο κεφάλαιο στο οποίο εξετάζονται η έννοια και οι φάσεις της επικοινωνιακής στρατηγικής, τα μέσα επικοινωνίας του μουσείου για την ευαισθητοποίηση και τη συμμετοχή του κοινού, καθώς και η συμβολή των νέων τεχνολογιών και των ψηφιακών μέσων στην επικοινωνιακή στρατηγική των μουσείων. Το εμπειρικό μέρος περιλαμβάνει το τρίτο κεφάλαιο στο οποίο εξετάζεται και αναλύεται η επικοινωνιακή στρατηγική του Μουσείου Καλαθοπλεκτικής των Ρωμά, ως μελέτη περίπτωσης. Συγκεκριμένα, αναλύονται οι βασικές φάσεις της επικοινωνιακής του στρατηγικής, καθώς και οι δράσεις και τα μέσα που χρησιμοποιεί τόσο για την ευαισθητοποίηση και συμμετοχή του κοινού όσο και για τη γενικότερη προβολή του. Στο τέταρτο κεφάλαιο καταγράφονται τα αποτελέσματα της διαδικτυακής έρευνας κοινού που διεξήχθη για τη διαπίστωση του βαθμού αναγνωρισιμότητας και επισκεψιμότητας του Μουσείου, καθώς και της στάσης του κοινού απέναντι στην επικοινωνιακή του στρατηγική. Ακολουθούν ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα από την εν λόγω έρευνα και οι συμπερασματικές παρατηρήσεις και προτάσεις όσον αφορά τη συνολική επικοινωνιακή στρατηγική του Μουσείου.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Τελική μορφή Διπλωματικής Εργασίας ΜΚΡ 20.10.2017.pdfΔιπλωματική Εργασία2.54 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.