Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36664
Title: Η επικοινωνιακή πολιτική των κινηματογραφικών φεστιβάλ για παιδιά και νέους. Η περίπτωση του «Olympia International Film Festival for children and young people» και η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας – Camera Zizanio
Authors: Γαβριλιάδη, Αγαθή
Advisor: Πούλιος, Ιωάννης
Keywords: Επικοινωνιακή πολιτική;Φεστιβάλ κινηματογράφου για παιδιά και νέους;Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους;Camera Zizanio;Zlin Film Festival
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Στην παρούσα εργασία μελετάται η επικοινωνιακή πολιτική του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους, μοναδικού στο είδος του στη χώρα μας. Τα φεστιβάλ αποτελούν ένα πολιτιστικό γεγονός που προσδίδει αξία στην πόλη που λαμβάνουν χώρα, αποφέροντας σημαντικά οικονομικά, κοινωνικά και πολιτιστικά οφέλη σε όλη την κοινότητα. Ωστόσο λόγω του εφήμερου χαρακτήρα τους χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή κατά την χάραξη της επικοινωνιακής τους πολιτικής και ειδικότερα όταν απευθύνονται σε παιδιά. Καθώς τα φεστιβάλ κινηματογράφου που απευθύνονται σε παιδιά και νέους αντιμετωπίζουν κάποιες ιδιαιτερότητες στην επικοινωνία με το κοινό τους, σκοπός αυτής της εργασίας είναι να καταδειχθούν αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, να μελετηθεί η ακολουθούμενη επικοινωνιακή πολιτική και να προκύψουν προτάσεις βελτίωσης. Για το λόγο αυτό αναλύεται η επικοινωνιακή πολιτική του ΔΦΚΟ αλλά και της «Ευρωπαϊκής Συνάντησης Οπτικοακουστικής Δημιουργίας (camera zizanio)» καθώς οι δύο θεσμοί λειτουργούν αλληλένδετα, ενώ πραγματοποιήθηκε συγκριτική ανάλυση με το Zlin Film Festival, το οποίο αποτελεί ένα από τα καλύτερα παιδικά κινηματογραφικά φεστιβάλ της Ευρώπης. Παράλληλα με τις συνεντεύξεις από οργανωτικά μέλη και των δύο φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε και δειγματοληπτική έρευνα κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του ΔΦΚΟ στον Πύργο Ηλείας, όπου διανεμήθηκαν και επεξεργάστηκαν 100 ερωτηματολόγια που απευθύνονταν στους θεατές και συμμετέχοντες του φεστιβάλ. Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι το φεστιβάλ διατηρεί μια επιτυχημένη και συνεχή επικοινωνία με το παιδικό και νεανικό κοινό χρησιμοποιώντας πέρα από τους παραδοσιακούς τρόπους και τις νέες τεχνολογίες, ενώ η ενεργή εμπλοκή των παιδιών αποτελεί ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα για αυτό το κινηματογραφικό γεγονός που έγινε θεσμός. Τα αποτελέσματα της μελέτης αποδεικνύουν την σημασία της επικοινωνιακής πολιτικής για τα φεστιβάλ κινηματογράφου για παιδιά τόσο ως προς την προσέλκυση του νεανικού κοινού, όσο και στην τοπική, περιφερειακή αλλά και παγκόσμια απήχηση του θεσμού. Από την ανάλυση τους καταδεικνύονται τα μέσα και οι πρακτικές που βοηθούν σε αυτόν το σκοπό και παρατίθενται προτάσεις για ενίσχυση της επικοινωνιακής πολιτικής του ΔΦΚΟ, αλλά και άλλων παρόμοιων πολιτιστικών θεσμών.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GABRILIADI_AGATHI.pdf1.76 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.