Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36663
Title: Το ταξιδιωτικό ημερολόγιο: αφύπνιση στη Δημιουργική Γραφή και εργαλείο για την ανάπτυξη των γλωσσικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου
Authors: Λεονάρδου, Στυλιανή
Advisor: Πατεράκη, Όλγα
Keywords: δημιουργική γραφή;ecriture creative;ταξιδιωτικό ημερολόγιο;carnet de voyage;δημοτικό σχολείο;primaire;τάξη Γαλλικών;classe de FLE;επικοινωνιακές γλωσσικές δεξιότητες;competences communicatives langagieres
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Το θέμα της παρούσας εργασίας αφορά την εφαρμογή της Δημιουργικής Γραφής στην τάξη στην οποία διδάσκεται η Γαλλική γλώσσα ως ξένη στο Δημοτικό Σχολείο μέσω ενός «ταξιδιωτικού ημερολογίου» σε Γαλλόφωνες χώρες. Ο στόχος της έγκειται στο να εξετάσουμε σε ποιο βαθμό η εφαρμογή αυτού του τύπου διδασκαλίας/εκμάθησης μπορεί να αναπτύξει επικοινωνιακές γλωσσικές δεξιότητες στους μαθητές του Δημοτικού στο Ελληνικό σχολείο και να τους παρακινήσει να μάθουν Γαλλικά. Για να πραγματοποιηθεί αυτός ο στόχος, προτείνουμε μια παιδαγωγική προσέγγιση βασισμένη στα ενδιαφέροντα των μαθητών του Δημοτικού και των περιορισμένων γνώσεων τους στη Γαλλική γλώσσα. Αρχικά, αναφερόμαστε στις θεωρητικές και ιστορικές αρχές της Δημιουργικής Γραφής και τη σχέση της με την Εκπαίδευση, αλλά και στην ταξιδιωτική λογοτεχνία σαν ένα λογοτεχνικό είδος, μία γραπτή παραγωγή, που είναι συνήθως μία αφήγηση των εμπειριών, ανακαλύψεων και σκέψεων ενός ταξιδιώτη σχετικά με το ταξίδι του. Στο τέλος του θεωρητικού μέρους παρουσιάζουμε τα ερωτήματα που πρόκειται να απαντηθούν στην έρευνα μας. Στη συνέχεια περιγράφουμε το θεωρητικό πλαίσιο και τη μεθοδολογία της έρευνας που υιοθετήσαμε. Στο τρίτο μέρος παρουσιάζουμε με λεπτομέρειες την παιδαγωγική τεχνική που εφαρμόσαμε στην τάξη μας. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων διαλέξαμε ποικιλία από υποστηρικτικό υλικό και ελκυστικές ασκήσεις, προσαρμοσμένες στο επίπεδο των μαθητών. Στο τελευταίο μέρος παρουσιάσαμε σχόλια και τα αποτελέσματα της έρευνας μας που βασίστηκαν στις απαντήσεις των ερωτηματολογίων και σε ένα ημερολόγιο παρατήρησης και έναν οδηγό που περιελάμβανε τους άξονες της έρευνας. Αναφερόμαστε επίσης στις δυσκολίες που συναντήσαμε κατά τη διάρκεια αυτής της εμπειρίας. Η συλλογή δεδομένων μας επέτρεψε να διαπιστώσουμε ότι οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου κατάφεραν μέσα από τη δημιουργία ενός «ταξιδιωτικού ημερολογίου» να δραστηριοποιηθούν και ταυτόχρονα να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές γλωσσικές δεξιότητες τους.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ.pdfΚυρίως άρθρο2.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.