Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36652
Title: Υποδοχή, ένταξη και υποκίνηση του νεοεισερχόμενου στο επάγγελμα εκπαιδευτικού· η συμβολή της ηγεσίας στην επαγγελματική ενδυνάμωση, ανάπτυξη και ικανοποίηση του εκπαιδευτικού: διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Χίου.
Authors: Σταυρινούδης, Σταύρος
Advisor: Χατζηπαναγιώτου, Παρασκευή
Keywords: Νεοδιόριστος Εκπαιδευτικός;Υποδοχή;Ένταξη;Παρακίνηση;Ηγεσία;Επαγγελματική Ενδυνάμωση;Επαγγελματική Ανάπτυξη;Επαγγελματική Ικανοποίηση
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η υποδοχή που επιφυλάσσει ο σχολικός οργανισμός σε κάθε νέο μέλος του, αποτελεί τη γέφυρα μετάβασής του από το πανεπιστήμιο ή από έναν άλλο επαγγελματικό χώρο στο χώρο του σχολείου και αποτελεί σημαντικό πυλώνα της επαγγελματικής του κοινωνικοποίησης (Γκότοβος & Μαυρογιώργος, 2000:105). Η διαδικασία της ένταξης καθώς και αυτή της ενσωμάτωσης του εκπαιδευτικού στην εκπαιδευτική κοινότητα της σχολικής μονάδας, δημιουργούν συνθήκες που επηρεάζουν και διαμορφώνουν την επαγγελματική συνείδηση του νέου εργαζόμενου. Η φάση της προσαρμογής που διανύει ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός καθορίζει την ικανοποίησή του, επηρεάζει την αποτελεσματικότητά του και κυρίως έρχεται να επιβεβαιώσει ή να διαψεύσει όνειρα και προσδοκίες που έχει για τον επαγγελματικό του βίο ( Κάντας & Χατζή, 1991: 113). Κρίνεται απαραίτητη η συμβολή του διευθυντή-ηγέτη και η λειτουργία υποστηρικτικής δομής με σκοπό τη διασφάλιση ομαλής προσαρμογής και την αποφυγή της επαγγελματικής αλλοτρίωσης. Η εργασιακή παρώθηση και τα κίνητρα, ως μέρος της διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού σε έναν οργανισμό όπως η σχολική μονάδα, διαμορφώνουν την επαγγελματική ικανοποίηση, ανατροφοδοτούνται από αυτήν και καθορίζουν την εργασιακή αποδοτικότητα (Παπακωνσταντίνου & Αναστασίου, 2013: 157). Η επαγγελματική ενδυνάμωση-ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, ως ενεργητική και αμφίδρομη διαδικασία, αποτελεί μια σοβαρή και καίρια υπόθεση για τη διατήρηση και τη βελτίωση της ποιότητας του παραγόμενου από αυτόν έργου καθώς και πρωτεύον μέλημα του ηγετικού ρόλου του διευθυντή (Day, 2003: 24-25). Σκοπός της παρούσας εμπειρικής έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με το ρόλο που διαδραμάτισε καθώς και με αυτόν που θα ήθελαν να είχε διαδραματίσει ο διευθυντής-ηγέτης της σχολικής μονάδας στους κομβικούς τομείς της υποδοχής, της ένταξης της ενσωμάτωσης καθώς και της υποκίνησης προς την επίτευξη της επαγγελματικής τους ενδυνάμωσης, ανάπτυξης και ικανοποίησης. Η διερεύνηση των ερευνητικών ερωτημάτων υποστηρίχθηκε με την ανάπτυξη ποσοτικής έρευνας και τη χρήση ενός ανώνυμου γραπτού ερωτηματολογίου σε ένα δείγμα 76 εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου που προέκυψε από πληθυσμό-στόχο 414 εκπαιδευτικών. Ο πληθυσμός-στόχος αναφέρεται σε εκπαιδευτικούς που έχουν διοριστεί την περίοδο 2000-2017, υπηρέτησαν ως νεοδιόριστοι σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Χίου και κατά το τρέχον σχολικό έτος εποπτεύονται διοικητικά από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Σταυρινούδης_Διπλωματική 31-8-17.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής & παραρτήματα3.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.