Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36649
Title: Γνώσεις και ικανότητες των εκπαιδευτικών Προσχολικής Αγωγής για την επίτευξη της εκπαιδευτικής ένταξης των μαθητών με ρόμικη προέλευση.
Authors: Λάππα, Ιωάννα
Advisor: Γκότοβος, Αθανάσιος
Keywords: Ρομά;Εκπαιδευτική ένταξη;Προσχολική Αγωγή;Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση;«Καλές» Πρακτικές;«Κακές» Πρακτικές;Εκπαιδευτικοί
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Οι Ρομά αποτελούν μία κοινωνική ομάδα ιδιαίτερα ευάλωτη σε διακρίσεις σε διάφορους τομείς της δημόσιας ζωής, συμπεριλαμβανομένης και της εκπαίδευσης. Οι ελλιπείς έως και ανύπαρκτες εγγραφές και τα προβλήματα φοίτησης των παιδιών με ρόμικη προέλευση στο νηπιαγωγείο αποτελούν το ζήτημα που διερευνήθηκε στη παρούσα εργασία. Συγκεκριμένα, ο στόχος της έρευνας είναι να διερευνηθεί πώς αντιμετωπίζουν το ζήτημα της προβληματικής φοίτησης των νηπίων με ρόμικη προέλευση οι εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής. Κρίσιμα ερωτήματα της συγκεκριμένης εργασίας είναι τα ακόλουθα: Α. ) Σε ποιους παράγοντες αποδίδουν οι εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής τα προβλήματα εκπαιδευτικής ένταξης και φοίτησης των νηπίων με ρόμικη προέλευση; Β. ) Οι σχέσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση των παιδιών με ρόμικη προέλευση (εκπαιδευτικοί- γονείς- μαθητές) αντιμετωπίζουν προβλήματα; Γ. ) Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση είναι αρκετή, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που ανακύπτουν από τη φοίτηση νηπίων με ρόμικη προέλευση; Επιπλέον η συγκεκριμένη έρευνα αποβλέπει στη διερεύνηση των «καλών» και των «κακών» πρακτικών που έχουν υιοθετήσει οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους. Ο πληθυσμός-στόχος ο οποίος μελετήθηκε είναι οι εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής που υπηρετούν στους νομούς Αχαΐας, Αττικής και Θεσσαλονίκης. Η έρευνα υλοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα κυριότερα ευρήματα της έρευνας είναι τα εξής: Α. ) Οι εκπαιδευτικοί Προσχολικής Αγωγής αποδίδουν σε μεγάλο βαθμό τα εκπαιδευτικά προβλήματα των μαθητών με ρόμικη προέλευση στους ίδιους τους Ρομά. Β. ) Οι σχέσεις επικοινωνίας και συνεργασίας των εμπλεκόμενων φορέων στην εκπαίδευση των παιδιών με ρόμικη προέλευση (εκπαιδευτικοί- γονείς- μαθητές) παρουσιάζουν σημαντικά προβλήματα. Γ. ) Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση κρίνεται ανεπαρκής για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν. Οι περιορισμοί της συγκεκριμένης έρευνας είναι ότι τα αποτελέσματα της δεν είναι γενικεύσιμα. Ωστόσο, έχουν ως στόχο την παροχή γνώσεων για μία μερίδα εκπαιδευτικών, αλλά και την αποτύπωση γενικών τάσεων. Σκοπός της έρευνας είναι η αύξηση των γνώσεων για την βελτίωση των πρακτικών που εφαρμόζονται στη σχολική τάξη, αλλά και η ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, αλλά και του ευρύτερου συνόλου για την κοινωνική ομάδα των Ρομά.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lappa Ioanna_diplomatiki 2017.pdfΔιπλωματική Εργασία1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.