Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36632
Title: Μαζικά Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα : καινοτόμες προοπτικές για την διδασκαλία και την εκμάθηση των ξένων γλωσσών στους ενήλικες
Authors: Φραντζή, Μαρία - Καλλιόπη
Advisor: Γαλάνη, Μαρία Ελευθερία
Keywords: Auto-enseignement, autonomie, individualisation de l’apprentissage, interactivité, MOOCs, travail par des pairs.;αυτονομία, αυτo-εκπαίδευση, εργασία ανά ζεύγη, εξατομίκευση της εκμάθησης, διάδραση, MOOCs.
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Εκτιμώντας ότι η εκμάθηση ξένων γλωσσών αποτελεί μία αναγκαιότητα και ότι τα ανοικτά, μαζικά διαδικτυακά μαθήματα, τα λεγόμενα, MOOCs, αποτελούν ένα αποφασιστικό και πολύτιμο εγχείρημα, αλλά και ανατροπή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πολλά ερωτήματα. μας απασχόλησαν. H συνεισφορά αυτών των μαθημάτων στον τομέα των ξένων γλωσσών, για την διευκόλυνση των ενδιαφερομένων ενήλικων, που αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες, είναι ένα απ’ αυτά. Κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας, προσπαθήσαμε να απαντήσουμε σ’ αυτό το ερευνητικό ερώτημα και σ’ αυτόν τον προβληματισμό. Πρωτίστως, κάναμε μια αναδρομή στο παρελθόν για να μελετήσουμε το ιστορικό της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι σήμερα και εν συνεχεία, μελετήσαμε τις εκπαιδευτικές θεωρίες, για να βρούμε τη σχέση τους με τα εν λόγω μαθήματα. Στη συνέχεια, περάσαμε στο πρακτικό μέρος της έρευνάς μας, στηριζόμενη σε δύο ερευνητικά εργαλεία. Αρχικά πραγματοποιήσαμε δέκα συνεντεύξεις ενηλίκων για να διαπιστώσουμε τις ανάγκες και τα κίνητρα τους, για την εκμάθηση γλωσσών, το διαθέσιμο χρόνο τους, αλλά και τα πιθανά εμπόδια. Θελήσαμε να πληροφορηθούμε σχετικά με το τεχνολογικό τους προφίλ και την ενδεχόμενη διαδικτυακή σύνδεση, για να διαπιστώσουμε εάν υπήρχαν όλες οι προϋποθέσεις για να παρακολουθήσουν ένα ανοικτό μαζικό διαδικτυακό μάθημα. Τέλος, ενδιαφερθήκαμε να μάθουμε την ενημέρωσή τους γύρω από το θέμα και τη γνώμη τους για την τηλε-εργασία, διαδραστικά, ανά ζεύγη, που χαρακτηρίζει αυτά τα μαθήματα. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε μια διαδικτυακή έρευνα, σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες, για να αναζητήσουμε τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιούνται, δίνοντας έμφαση στον τομέα των ξένων γλωσσών. Διαλέξαμε τρεις πλατφόρμες για να μελετήσουμε τη λειτουργία τους και τρία μαθήματα γλώσσας, για να μελετήσουμε την οργάνωσή τους. Έχοντας βγάλει συμπεράσματα, προσπαθήσαμε να τα συσχετίσουμε με την ανάλυση των συνεντεύξεων, για να απαντήσουμε στο ερευνητικό ερώτημα και στον προβληματισμό μας, που φαίνεται να μένουν ανοικτοί σε μια μελλοντική έρευνα, καθώς υπάρχουν ακόμη αδύνατα σημεία προς αντιμετώπιση. Λέξεις-κλειδιά : αυτονομία, αυτo-εκπαίδευση, εργασία ανά ζεύγη, εξατομίκευση της εκμάθησης, διάδραση, MOOCs.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ. Ε. ΦΡΑΝΤΖΗ ΜΑΡΙΑ-ΚΑΛΛΙΟΠΗ.pdfΚυρίως σώμα Δ.Ε. και παραρτήματα1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.