Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36631
Title: Αλλοδαποί μαθητές στα φροντιστήρια: οι στάσεις και οι προσδοκίες των γονιών τους για την ακαδημαϊκή τους εξέλιξη
Authors: ΒΛΑΣΤΑΡΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
Advisor: ΚΟΥΡΤΗ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Keywords: Στάσεις;Attitudes;Προσδοκίες;Expectations;Αλλοδαποί γονείς;Foreign parents;Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης;Secondary Education tutoring institutions;Ακαδημαϊκή εξέλιξη;Academic development
Issue Date: 22-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει στόχο να διερευνήσει τις στάσεις και τις προσδοκίες των αλλοδαπών γονέων για την ακαδημαϊκή εξέλιξη των παιδιών τους μέσα από τη φοίτησή τους σε φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης του Νομού Αττικής. Από τη μελέτη του θεωρητικού πλαισίου διαπιστώνεται ότι ο θεσμός του φροντιστηρίου εμφανίζεται ήδη από τον 19ο αιώνα και συνδέεται με το σύστημα εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, ενώ διαπιστώνεται ότι δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Επιπλέον, διαπιστώνεται ότι το φροντιστήριο δεν αφορά μόνο τους γηγενείς μαθητές, αλλά και τους μετανάστες, οι γονείς των οποίων προσπαθούν να ενισχύσουν τη σχολική επίδοση των παιδιών τους πιστεύοντας ότι η εκπαίδευση μπορεί να τους εξασφαλίσει ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον και συνεπώς κοινωνική ανέλιξη. Ως μέθοδος για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με τρεις αλλοδαπές μητέρες και έναν πατέρα των οποίων τα παιδιά φοιτούν στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δέχονται φροντιστηριακή βοήθεια. Από τη θεματική ανάλυση των συνεντεύξεων προέκυψε ότι οι αλλοδαποί γονείς είναι θετικά διακείμενοι απέναντι στο φροντιστήριο πιστεύοντας ότι η προσφορά του αφορά τόσο το γνωστικό και το ψυχολογικό όσο και το συμπεριφορικό επίπεδο. Επίσης, θεωρούν τη φοίτηση σε αυτό απαραίτητη προκειμένου τα παιδιά τους να αντισταθμίσουν τις ελλείψεις του ελληνικού σχολείου, να βελτιώσουν τη σχολική τους επίδοση και να προετοιμαστούν κατάλληλα για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ως προς τις προσδοκίες των αλλοδαπών γονέων αυτές προσανατολίζονται στην εισαγωγή των παιδιών τους στο Πανεπιστήμιο που θα οδηγήσει στην επαγγελματική τους αποκατάσταση ή την κοινωνική τους ανέλιξη.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε. ΒΛΑΣΤΑΡΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ τελικό.pdfΕισαγωγή/Θεωρητικό πλαίσιο, Εμπειρική έρευνα για τις στάσεις και προσδοκίες των αλλοδαπών γονέων προς τα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, Βιβλιογραφικές αναφορές, Παραρτήματα805.35 kBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.