Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36609
Title: ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΣΘΕΝΩΝ-ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥΣ
Authors: ΤΖΑΚΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΝΙΚΟΛΕΝΤΖΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Keywords: ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ-ΠΕΛΑΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ;ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ;ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Issue Date: 16-Sep-2017
Abstract: ΕΙΣΑΓΩΓΗ. Στην Ελλάδα ο φαρμακευτικός κλάδος τα τελευταία χρόνια βιώνει μεγάλες αλλαγέςς. Ο φαρμακοποιός ως επαγγελματίας υγείας συμμετέχει στην παροχή φαρμακευτικής φροντίδας και συμβάλλει σημαντικά στην εκπαίδευση και φροντίδα του ασθενούς. Η ικανοποίηση των ασθενών-πελατών είναι ένας σημαντικός δείκτης της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Η παροχή εξαιρετικής ποιότητας υπηρεσιών θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ικανοποίηση των πελατών και επομένως θα αυξήσει την πιστότητα της πελατείας. ΣΚΟΠΟΣ. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση του επιπέδου ικανοποίησης των ασθενών -πελατών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας και φροντίδας από τα ιδιωτικά φαρμακεία της πόλης των Σερρών. Επίσης, γίνεται μια βιβλιογραφική ανασκόπηση ώστε να προσδιοριστούν και να αξιολογηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των ασθενών-πελατών στους οποίους παρέχονται φαρμακευτικές υπηρεσίες. ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ. Το υλικό της μελέτης αυτής αποτέλεσαν 120 ασθενείς-πελάτες των ιδιωτικών φαρμακείων της πόλης των Σερρών. Η ικανοποίηση των ασθενών-πελατών εκτιμήθηκε από ένα ειδικό ερωτηματολόγιο που συμπληρώνονταν από τον συμμετέχοντα. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. Ο δείκτης αξιοπιστίας Cronbach a του ερωτηματολογίου ήταν πολύ υψηλός, τόσο των επιμέρους ενοτήτων όσο και του ερωτηματολογίου συνολικά (α=0,975) και επομένως το ερωτηματολόγιο μας είναι αξιόπιστο. Σε γενικές γραμμές οι ερωτηθέντες φαίνονται ικανοποιημένοι από τη σχέση τους με το φαρμακοποιό και από τη διαχείριση της θεραπείας τους από την πλευρά του φαρμακοποιού (ποσοστό περίπου 90%). Ως προς τις συσχετίσεις των παραγόντων του ερωτηματολογίου παρατηρήθηκε θετική συσχέτιση μεταξύ όλων των παραγόντων. Σε κάποιες περιπτώσεις οι συσχετίσεις είναι ιδιαιτέρως ισχυρές καθώς ο συντελεστής Pearson είναι μεγαλύτερος του 0,7, ενώ συνολικά παρατηρούνται και αρκετές ισχυρές συσχετίσεις μεταξύ των μεταβλητών καθώς ο συντελεστής είναι μεγαλύτερος της τιμής 0,363. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ. Οι ασθενείς-πελάτες των φαρμακείων που συμμετείχαν στην έρευνα είναι ικανοποιημένοι σε πολύ μεγάλο βαθμό τόσο από τη σχέση τους με το φαρμακοποιό τους όσο και από τη διαχείριση της θεραπείας τους από τον φαρμακοποιό τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν για την βελτίωση των υπηρεσιών των φαρμακείων, καθώς η ικανοποίηση των ασθενών καθορίζει και τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών περίθαλψης και υγείας. Το δείγμα που μελετήθηκε στην παρούσα εργασία δεν είναι αντιπροσωπευτικό των πελατών φαρμακείου. Θα πρέπει να γίνει περαιτέρω μελέτη σε μεγαλύτερο δείγμα και σε πανελλαδικό επίπεδο.
Appears in Collections:ΔΜΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική_Εργασία-1[1] tel 06 10 2017 ΜΑΡΙΑ ΤΖΑΚΗ.pdfΚΥΡΙΩΣ ΣΩΜΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ, ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ1.48 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.