Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36539
Title: Σχεδίαση, ανάπτυξη και μελέτη μεγάλης αλληλεπιδραστικής επιφάνειας για την εκμάθηση στρατηγικών των νοερών υπολογισμών
Authors: Παρνάβας, Παναγιώτης
Advisor: Παλαιγεωργίου, Γεώργιος
Keywords: ενσώματη γνώση;διάχυτος υπολογισμός στην εκπαίδευση;μεικτή πραγματικότητα;μεγάλες αλληλεπιδραστικές επιφάνειες;νοεροί υπολογισμοί;large interactive surfaces;mental calculations;Scratch;ubiquitous computing;embodied cognition;mixed reality
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Οι ραγδαίες εξελίξεις στον χώρο της τεχνολογίας καθώς και η συνεχής ανάπτυξη τεχνολογιών διάχυτου υπολογισμού οδήγησε στην ανάπτυξη συσκευών και εφαρμογών που μπορεί να λειτουργήσουν επικουρικά αλλά και αυτόνομα κάποιες φορές στην εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ένας από τους τομείς που οι μαθητές των πρώτων τάξεων του Δημοτικού σχολείου αντιμετωπίζουν προβλήματα είναι τα μαθητικά και ειδικότερα, οι νοεροί υπολογισμοί. Στην παρούσα διπλωματική εργασία έγινε προσπάθεια αντιμετώπισης τέτοιων προβλημάτων με την κατασκευή μιας μεγάλης διάχυτης αλληλεπιδραστικής επιφάνειας μεικτής πραγματικότητας, προκειμένου να παρακινηθούν όλοι οι μαθητές της Β΄ τάξης να συμμετέχουν ενεργά. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να εξετάσουμε κατά πόσο οι τεχνολογίες διάχυτου υπολογισμού, μπορούν να συνεισφέρουν στην εκμάθηση των στρατηγικών του νοερού υπολογισμού. Θεωρούμε πως η χρήση τέτοιων τεχνολογιών κατά τη διδασκαλία θα αυξήσει κατακόρυφα το ενδιαφέρον των μαθητών και θα τους δώσει περαιτέρω κίνητρα για τη ενεργή συμμέτοχή τους. Απώτερος στόχος μας είναι να δώσουμε μια νέα διαφορετική έννοια στον όρο διδασκαλία των στρατηγικών του νοερού υπολογισμού, όπου ο μαθητής θα έχει τον πρωτεύοντα ρόλο. Εστιάσαμε κυρίως στη διδασκαλία, την εξοικείωση και την αξιολόγηση των μαθητών στη χρήση της στρατηγικής Διαχωρισμού Δεκάδων – Μονάδων ή 1010. Για να το επιτύχουμε αυτό αναπτύξαμε μια μεγάλη αλληλεπιδραστική επιφάνεια μεικτής πραγματικότητας με την ονομασία augmented assistant 1010, παράλληλα με μια εφαρμογή τριών δραστηριοτήτων εστιασμένη στην εφαρμογή της στρατηγική Διαχωρισμού Μονάδων Δεκάδων. Για να συγκεντρώσουμε πειραματικά δεδομένα όσον αφορά την ευχρηστία, την ελκυστικότητα και την επίτευξη των στόχων μας, η κατασκευή μας δοκιμάστηκε από 54 μαθητές της Β΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου μοιρασμένοι σε ζεύγη. Τα εργαλεία άντλησης συμπερασμάτων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν η παρατήρηση, η χρήση ερωτηματολογίων καθώς και οι ομαδικές συνεντεύξεις (focus groups). Η μελέτη των αποτελεσμάτων της έρευνας αποδεικνύει την θετική συνεισφορά του διάχυτου αλληλεπιδραστικού μας συστήματος στην εκπαιδευτική διαδικασία, με πολύ υψηλά ποσοστά στον τομέα της ικανοποίησης των συμμετεχόντων και της ελκυστικότητας. Επιπλέον η χρήση αυτής της μεθόδου εκμάθησης φαίνεται πως έχει μεγάλη γνωστική επιρροή στους συμμετέχοντες συγκρίνοντας τον τρόπο εκτέλεσης των νοερών υπολογισμών πριν και μετά τη πειραματική διαδικασία.
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΣΔΥ_Διπλωματική εργασία_ Παρνάβα Παναγιώτη.pdfΠτυχιακή Εργασία3.62 MBUnknownView/Open
Software Augmented Assistant 1010.sb2Αρχείο Εφαρμογής Scratch9.14 MBScratch έκδοση 2View/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.