Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36538
Title: Αξιοποίηση Συστημάτων Διάχυτου Υπολογισμού για την αναβάθμιση της διδασκαλίας του προγραμματισμού στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Authors: ΚΑΡΤΣΑΚΗ, ΣΟΦΙΑ
Advisor: ΚΑΜΕΑΣ, ΑΧΙΛΛΕΑΣ
Keywords: Διάχυτος Υπολογισμός, εκπαιδευτικό σενάριο, εφαρμογές Arduino , Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία χρησιμοποιεί τις αρχές της διερευνητικής μάθησης STEM( Science, Technology, Engineering and Mathematics) για να διδάξει σε μαθητές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης βασικές αρχές προγραμματισμού, χρησιμοποιώντας μικροελεγκτή τύπου Arduino και βασικές αρχές διάχυτου υπολογισμού. Ο σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο σενάριο διάρκειας 6 διδακτικών δίωρων το οποίο αρχικά παρουσιάζει δραστηριότητες προς επίλυση χρησιμοποιώντας περιβάλλοντα προγραμματισμού που υπάρχουν στα αναλυτικά προγράμματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, το προτεινόμενο σενάριο περιγράφει δραστηριότητες που εμπλέκουν τους μαθητές στην κατασκευή κυκλωμάτων, τη χρήση Arduino και την κατανόηση των βασικών δομών προγραμματισμού μέσω της ανακαλυπτικής μεθόδου μάθησης που υποστηρίζουν οι νέες μέθοδοι διδασκαλίας. Για το σκοπό αυτό, γίνεται αρχικά μία αναφορά στο πλαίσιο και τα περιβάλλοντα προγραμματισμού που υποστηρίζουν και προτείνουν τα υπάρχοντα αναλυτικά προγράμματα στην Εκπαίδευση δίνοντας έμφαση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ειδικά στο Λύκειο. Στη συνέχεια παρουσιάζεται αναλυτικά το σενάριο που προτείνεται στην παρούσα διπλωματική καθώς και η μεθοδολογία της έρευνας και τα ερευνητικά ερωτήματα που καλείται να καλύψει. Η αξιολόγηση του σεναρίου και της επίτευξης του σκοπού του πραγματοποιείται με ένα ερωτηματολόγιο πρότερης και ύστερης γνώσης, τα αποτελέσματα του οποίου επεξεργάζονται και αναλύονται στατιστικά για να εξαχθούν τα ζητούμενα συμπεράσματα ως προς τη συμβολή του σεναρίου στην εκμάθηση προγραμματισμού. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την ανάλυση αυτή αλλά και από την αξιολόγηση των δραστηριοτήτων κατά την υλοποίησή τους από τους μαθητές είναι θετικά και αποδεικνύουν ότι οι μαθητές κατανοούν καλύτερα τις έννοιες προγραμματισμού όταν χρησιμοποιούν περιβάλλοντα διερευνητικής μάθησης και χτίζουν τη γνώση μέσω του πειράματος όπως προτείνουν οι διερευνητικές θεωρίες μάθησης STEM.
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KARTSAKI_SOFIA_MDE_147.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.