Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36534
Title: Η διαχείριση του χρόνου των προϊσταμένων δημόσιων Νηπιαγωγείων της περιφερειακής ενότητας Πιερίας και η σχέση της με την αποτελεσματικότητά τους και την επαγγελματική τους ικανοποίηση
Authors: Εγγονίδου, Αικατερίνη
Advisor: Χαλκιώτης, Δημήτριος
Keywords: ο χρόνος στη διοίκηση των Νηπιαγωγείων;time at kindergarden management;καθήκοντα προϊσταμένων Νηπιαγωγείων;duties of directors of kindergardens;τεχνικές διαχείρισης εργασιακού χρόνου;techniques of managing work time;αποτελεσματικότητα προϊσταμένων Νηπιαγωγείων;effectiveness of kindergarden directors;επαγγελματική ικανοποίηση προϊσταμένων Νηπιαγωγείων;job satisfaction of kindergarden directors
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Το έναυσμα για τη διεξαγωγή της παρούσας μελέτης, υπήρξε η διαπίστωση ενός μεγάλου όγκου διεθνών και ελληνικών βιβλιογραφικών αναφορών για τη διοίκηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε αντίθεση με τα ελάχιστα ερευνητικά δεδομένα για τη διοίκηση των Νηπιαγωγείων στη χώρα μας. Σκοπός της ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων των προϊστάμενων Νηπιαγωγείων αναφορικά με τον εργασιακό τους χρόνο. Επιμέρους στόχοι ήταν η διερεύνηση των απόψεών τους σχετικά με τις τεχνικές διαχείρισης του χρόνου τους στα ποικίλα διοικητικά και τα διδακτικά τους καθήκοντα, αλλά και η ανάδειξη παραμέτρων που συνδέονται με την αποτελεσματικότητά τους και την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Η συγκέντρωση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του εργαλείου της ημιδομημένης συνέντευξης στο πλαίσιο της ποιοτικής προσέγγισης, ενώ στο πλαίσιο ελέγχου και διασταύρωσης των αποτελεσμάτων, διανεμήθηκε σε μικρό αριθμό προϊσταμένων έντυπο ερωτηματολόγιο. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν προϊστάμενοι δημόσιων Νηπιαγωγείων της περιφερειακής ενότητας Πιερίας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι οι προϊστάμενοι Νηπιαγωγείων, αισθάνονται πίεση χρόνου στην εργασία τους, γεγονός που απορρέει από τα μικτά εργασιακά τους καθήκοντα, αλλά και από αστάθμητες παραμέτρους όπως οι παρεμβολές. Το ημερολόγιο και η λίστα ενεργειών αποτελούν τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες τεχνικές που προσδίδουν θετικό πρόσημο στην αποτελεσματικότητά τους. Οι προϊστάμενοι, αντιμετωπίζουν στην εργασία τους ένα εύρος προβλημάτων, ωστόσο εισπράττουν ικανοποίηση από την επαφή τους με τα παιδιά, γεγονός που επιβεβαιώνει την προτίμησή τους για τη διδασκαλία έναντι της άσκησης διοίκησης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΓΓΟΝΙΔΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdf2.21 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.