Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36533
Title: Η αξιοποίηση της εθνικής, θρησκευτικής και γλωσσικής ετερότητας των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στα πλαίσια της παιδαγωγικής αλληλεπίδρασης
Authors: Αραμπατζή, Ειρήνη
Advisor: Γκότοβος, Αθανάσιος
Keywords: Αξιοποίηση;εθνική;θρησκευτική;γλωσσική;ετερότητα;Πρωτοβάθμια εκπαίδευση;εκπαιδευτικοί
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες σχεδόν το 10% των μαθητών στα ελληνικά σχολεία, αποτελείται από μαθητές που διαφέρουν πολιτισμικά από την πλειοψηφία. Σε βάθος χρόνου, έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές μελέτες με θέμα την ετερότητα, ωστόσο διαπιστώνεται ένα ερευνητικό κενό όσον αφορά το ζήτημα της αξιοποίησης της ετερότητας. Η παρούσα έρευνα λοιπόν, μελετά την αξιοποίηση της εθνικής, θρησκευτικής και γλωσσικής ετερότητας των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας στα πλαίσια της παιδαγωγικής αλληλεπίδρασης. Για την πραγματοποίηση της έρευνας ακολουθήθηκε ποιοτική και ποσοτική προσέγγιση και τα εργαλεία συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν το ερωτηματολόγιο και η ημιδομημένη συνέντευξη σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαφόρων ειδικοτήτων. Τα ευρήματα σχετίζονται με την αξιοποίηση της ετερότητας όσον αφορά τη γλώσσα, τη θρησκεία και την εθνικότητα κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας αλλά και της σχολικής ζωής γενικότερα. Επιπλέον μελετήθηκε η αντιμετώπιση της διαφορετικότητας από το σύλλογο διδασκόντων. Παρατηρείται ότι οι εκπαιδευτικοί τάσσονται υπέρ της χρήσης της μητρικής γλώσσας, δεν προβαίνουν στην αξιοποίησή της σε σημαντικό βαθμό κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας και στα πλαίσια της σχολικής ζωής γενικότερα. Ομοίως, διατηρούν θετική στάση απέναντι στην θρησκευτική και εθνική ετερότητα, ωστόσο, η αξιοποίηση τους περιορίζεται κυρίως σε δράσεις που σχετίζονται με γιορτές και θέματα φολκλορικού περιεχομένου. Τα μαθήματα που προσφέρονται για να γίνουν αναφορές στην διαφορετικότητα είναι αυτά θεωρητικού περιεχομένου, ενώ οι δράσεις που πραγματοποιούνται και σχετίζονται με το παραπάνω θέμα, εκτός από τις γιορτές, είναι η μελέτη σύγχρονων φαινομένων, τα project και οι εκδηλώσεις. Όσον αφορά τη στάση που τηρεί ο σύλλογος διδασκόντων απέναντι σους μαθητές που διαφέρουν πολιτισμικά, χαρακτηρίζεται θετική, ωστόσο, σημειώνεται πως δεν προχωρεί σε πραγματοποίηση δράσεων για την ανάδειξη της ετερότητας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Αραμπατζη Διπλωματικη.pdf1.7 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.