Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36524
Title: Επικοινωνία φοιτητών/τριών και Κ-Σ στην ΑεξΑΕ: Απόψεις πρωτοετών φοιτητών/τριών του ΕΑΠ σε Προγράμματα Σπουδών με εξαμηνιαίες Θεματικές Ενότητες.
Authors: Νάτσιου, Θεοδώρα-Μαρία
Advisor: Βορβυλάς, Γεώργιος
Keywords: εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (εξΑΕ);Επικοινωνία;Νέα ΜΠΣ με Εξαμηνιαίες Θ.Ε;Τηλεδιάσκεψη;Τηλε-Συνάντηση/Τηλε-ΟΣΣ;Σύγχρονες Διαδικτυακές Συναντήσεις;Distance Education (DE);Communication;New Postgraduate Programs based on Semi-annual Thematic Modules;Videoconference;Online Tutorials/Tutoring
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνικοοικονομικής πραγματικότητας για απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων καθιστούν τους υπάρχοντες φορείς συμβατικής εκπαίδευσης ανεπαρκείς, με αποτέλεσμα να υιοθετούνται συνεχώς καινοτόμες εκπαιδευτικές και διδακτικές μέθοδοι για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών. Το ΕΑΠ, αποτελώντας στη χώρα μας, το μοναδικό εκπαιδευτικό ίδρυμα, που παρέχει αποκλειστικά Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, στην προσπάθειά του να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις της εποχής, προέβη σε ανανέωση των παρεχόμενων προγραμμάτων σπουδών καθώς και του εκπαιδευτικού έργου, που προσφέρει. Λειτουργώντας, λοιπόν, στο ευρύτερο φάσμα της επιταγής για ανανέωση, για πρώτη φορά φέτος, υλοποιεί ΠΣ με εξαμηνιαίες Θ.Ε, όπου, πέραν των εκ του σύνεγγυς συναντήσεων, υιοθετείται επίσημα πλέον ένας καινοτόμος τρόπος επικοινωνίας, η χρήση της σύγχρονης τηλεδιάσκεψης, προκειμένου οι φοιτητές να επικοινωνήσουν με τον Κ-Σ, συμμετέχοντας με την παρουσία τους στην Τηλε-ΟΣΣ σύγχρονα ή κάνοντας χρήση αυτής ασύγχρονα. Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών/τριών των τριών νέων ΜΠΣ με εξαμηνιαίες Θ.Ε, «Δημιουργική Γραφή», «Διαχείριση γήρανσης και χρόνιων νοσημάτων» και «Επιστήμες της αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα Προφορικού και Γραπτού Λόγου», εστιάζοντας στους νέους τρόπους επικοινωνίας μεταξύ φοιτητών/τριών και Κ-Σ. Με βάση τον σκοπό και τους επιμέρους στόχους της προτεινόμενης μελέτης, τα ερευνητικά ερωτήματα της εργασίας διαμορφώθηκαν, προκειμένου να διερευνηθούν οι απόψεις των φοιτητών/τριών αναφορικά με τους τρόπους, τους οποίους χρησιμοποίησαν για να επικοινωνήσουν με τον Κ-Σ, τους λόγους των συγκεκριμένων προτιμήσεών τους, τις ενδεχόμενες δυσκολίες που αντιμετώπισαν αλλά και τις προτάσεις τους για τη βελτίωση της επικοινωνίας στα εν λόγω ΜΠΣ. Για τη διενέργεια της έρευνας προτιμήθηκε η ποσοτική προσέγγιση, ενώ τα ερευνητικά εργαλεία, που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή των δεδομένων, ήταν η ημι-δομημένη συνέντευξη και το ερωτηματολόγιο. Τα συμπεράσματα της έρευνας αποτύπωσαν τις απόψεις των φοιτητών/τριών αναφορικά με τους τρόπους επικοινωνίας, τη συχνότητα χρήσης τους, τους λόγους των προτιμήσεών τους, τις ενδεχόμενες δυσκολίες στην επικοινωνία αλλά και τις προτάσεις τους για τη βελτίωσή της. Από τις καταγεγραμμένες απόψεις τους, προέκυψε ότι χρησιμοποίησαν όλους τους δυνατούς τρόπους, προκειμένου να επικοινωνήσουν με τον Κ-Σ, εκμεταλλευόμενοι τις προσφερόμενες δυνατότητες, που απορρέουν από τη χρήση τους. Επίσης, σε γενικές γραμμές, διαπιστώθηκε ότι έμειναν ικανοποιημένοι από την επικοινωνία τους, καθώς φάνηκε ότι δεν αντιμετώπισαν δυσκολίες, ωστόσο, δράττοντας την ευκαιρία που τους δόθηκε στο πλαίσιο τη παρούσας έρευνας, έσπευσαν να διατυπώσουν τις προτάσεις τους για αποτελεσματικότερη επικοινωνία, πιστεύοντας ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια για τη βελτίωσή της, ενώ από τη συσχέτιση των απαντήσεών τους με την προηγούμενη εμπειρία τους στην ΑεξΑΕ διαπιστώθηκαν αρκετές ουσιαστικές εξαρτήσεις.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΤΕΛΙΚΗ 14-10-2017.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ5.1 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.