Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36523
Title: ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ
Authors: Πασχάλη, Μαρία
Advisor: Μπρούζος, Ανδρέας
Keywords: διαφορετικότητα τάξης, στάση εκπαιδευτικών, στρατηγική εκπαιδευτικών;Classroom diversity Teachers’ attitude Educational strategies
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Στην παρούσα έρευνα διερευνώνται και αποτυπώνονται οι στάσεις και οι στρατηγικές αντιμετώπισης της πολιτισμικής, κοινωνικής και οικονομικής ετερότητας από τους εκπαιδευτικούς στην σχολική πραγματικότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Θεσπρωτία. Ως ετερότητα νοείται η διαφορετικότητα των μαθητών μιας τάξης που διευρύνθηκε τα τελευταία χρόνια σε όλες τις παραμέτρους: οικονομικές, κοινωνικές, πολιτισμικές. Ο πρώτος ερευνητικός στόχος της έρευνας είναι οι στάσεις των εκπαιδευτικών, η αποτύπωση των αντιλήψεών τους για το συγκεκριμένο κοινωνικό φαινόμενο, της συμπεριφοράς τους απέναντι στους διαφορετικούς μαθητές. Ο δεύτερος εστιάζει στις στρατηγικές δηλαδή στους μηχανισμούς και στις μεθόδους που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί για να αντιμετωπίσουν την διαφορετικότητα. Η έρευνα βασίζεται στην ποσοτική μέθοδο με εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα προκύπτει από την επιλογή των συμμετεχόντων, βολική δειγματοληψία, μεταξύ των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Θεσπρωτίας. Το μέγεθος του δείγματος είναι μικρό καθώς εστάλησαν 150 ερωτηματολόγια και απαντήθηκαν 70. Εφόρμηση για τη διεξαγωγή της έρευνας είναι η έλλειψη παρόμοιων ερευνών κυρίως στην παραμεθόριο περιοχή της Θεσπρωτίας. Από την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας προκύπτει καταρχήν πως οι εκπαιδευτικοί έχουν επίγνωση του φαινομένου της διεύρυνσης της ετερότητας της σχολικής τάξης και θεωρούν ότι αυτή (η ετερότητα) επιδρά αρνητικά στα αποτελέσματα της διδασκαλίας και ως εκ τούτου το θεωρούν δύσκολο έργο. Οι ίδιοι όμως είναι θετικοί απέναντι στους διαφορετικούς μαθητές και συχνά διάκεινται ευνοϊκά στους μη ευνοημένους για να άρουν την αδικία. Παραδέχονται ότι έχουν λάβει ελλιπή σχετική επιμόρφωση και ότι δεν αναπροσαρμόζουν το μάθημα και τις απαιτήσεις προς τους μαθητές, πλην όμως εφαρμόζουν συνήθως μαθητοκεντρική διδασκαλία, προσπαθούν να διαμορφώνουν θετικό κλίμα, να συζητούν με τους συναδέλφους προβλήματα αλλά και στην τάξη. Παραμένει όμως ζητούμενο η επιμόρφωση, η χρήση νέων εργαλείων, η αναπροσαρμογή και η αναθεώρηση τεχνικών και διδακτικού υλικού.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΔΔΕ ΜΑΡΙΑ ΠΑΣΧΑΛΗ.pdfΚείμενο Δ.Ε.1.04 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.