Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36522
Title: Η Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ως παράγοντας για την ένταξή τους στο πεδίο της Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Κίνητρα και Εμπόδια
Authors: Μπουρλή, Ισμήνη
Advisor: Ψυχάρης, Σαράντος
Keywords: επαγγελματική ανάπτυξη - professional development;κίνητρα - motives,;επαγγελματική εκπαίδευση - vocational education;εκπαίδευση ενηλίκων - adult education;εμπόδια - barriers
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τη σχέση ανάμεσα στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της επαγγελματικής εκπαίδευσης και στην ένταξή τους στην εκπαίδευση ενηλίκων. Η έρευνα εξέτασε επίσης τα κίνητρα των εκπαιδευτικών και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην ένταξη αυτή. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 130 εκπαιδευτικοί της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Για τη συλλογή των δεδομένων χορηγήθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο (n = 125) και δόθηκαν συνεντεύξεις (n = 5). Το ερωτηματολόγιο περιελάμβανε 34 ερωτήσεις που αφορούσαν την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, την ένταξή τους στην εκπαίδευση ενηλίκων, τα κίνητρά και εμπόδια ένταξης. Οι συνεντεύξεις υιοθέτησαν τη δομή του ερωτηματολογίου. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί συσχετίζουν την ένταξή τους στην εκπαίδευση ενηλίκων με την επαγγελματική και την προσωπική τους ανάπτυξη. Επιμορφώνονται με προγράμματα τυπικής εκπαίδευσης, κυρίως μεταπτυχιακά, με αυτομόρφωση και με εκπαιδευτικές δραστηριότητες άτυπης μορφής από εσωτερικά κίνητρα και γιατί τους αρέσει να μαθαίνουν. Δηλώνουν ότι επιθυμούν να καταρτιστούν στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων και να συμμετέχουν στη μαθητεία. Ενημερώνονται από το διαδίκτυο, από συναδέλφους, από βιβλία, από επιστημονικά περιοδικά και από επαγγελματίες και επαγγελματικούς χώρους συναφείς με την εξειδίκευσή τους. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί που έχουν ενταχθεί στην εκπαίδευση ενηλίκων επιμορφώνονται συχνότερα, δηλώνουν καλύτερη γνώση ΤΠΕ και συμμετέχουν περισσότερο σε ευρωπαϊκά προγράμματα καινοτόμων δράσεων. Δηλώνουν ως ισχυρότερο κίνητρο ένταξης «γιατί μου αρέσει να διδάσκω σε ενήλικες», έναντι του συνόλου των συμμετεχόντων που δηλώνει «γιατί μου αρέσει να κάνω καινούργια και καινοτόμα πράγματα». Τα εμπόδια ένταξης στην εκπαίδευση ενηλίκων που ανέφεραν συχνότερα οι συμμετέχοντες ήταν η έλλειψη χρόνου λόγω οικογενειακών και εργασιακών υποχρεώσεων και η έλλειψη πληροφόρησης και ενημέρωσης για προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων που μπορούν να διδάξουν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΔΕ_ΜΠΟΥΡΛΗ_ΙΣΜΗΝΗ_2017.PDFΔιπλωματική2.55 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.