Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36520
Title: Αντιμετωπίζοντας τον κοινωνικό αποκλεισμό των κρατουμένων μέσω της συμμετοχής τους σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Authors: Κοφίνη, Ελένη
Advisor: Γαλατά, Παρασκευή - Βίβιαν
Keywords: Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας σωφρονιστικών καταστημάτων;Prison Second Chance Schools;κοινωνικός αποκλεισμός;social exclusion;εκπαιδευτική κουλτούρα;educational culture;εμπειρικά θεμελιωμένη θεωρία;grounded theory
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η σύγχρονη ανταγωνιστική παγκοσμιοποιημένη κοινωνία απαιτεί γνώσεις και δεξιότητες ώστε ένας νέος άνθρωπος να έχει τη δυνατότητα της απασχόλησης και της εξέλιξης. Κάποιοι νέοι άνθρωποι δεν κατάφεραν λόγω δυσμενών συνθηκών ή επιλογής να ολοκληρώσουν την τυπική εκπαίδευση και λόγω παραβατικότητας βρέθηκαν στη φυλακή. Αυτοί μπορούν να διεκδικήσουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση και να φοιτήσουν σε Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) σωφρονιστικού καταστήματος, το οποίο με το ευέλικτο πρόγραμμά του κρίθηκε κατάλληλη εκπαιδευτική δομή για τους κρατούμενους. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τον τρόπο αντιμετώπισης του κοινωνικού αποκλεισμού των κρατούμενων-εκπαιδευόμενων που φοιτούν στα ΣΔΕ σωφρονιστικών καταστημάτων στην Ελλάδα και τη συμβολή της εκπαιδευτικής κουλτούρας των σχολείων αυτών στην επανένταξή τους και στην αποφυγή της υποτροπής μετά την αποφυλάκιση. Η μελέτη αποτελεί ένα σχέδιο εμπειρικά θεμελιωμένης θεωρίας. Για την παραγωγή των δεδομένων της έρευνας εφαρμόστηκε συμμετοχική παρατήρηση της ερευνήτριας σε ένα τμήμα στο 3ο ΣΔΕ Θεσσαλονίκης και πραγματοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις που μαγνητοφωνήθηκαν 4 διευθυντών/τριών και 5 εκπαιδευτών/τριών που κάποιοι απασχολούνται στο ίδιο σχολείο και κάποιοι σε άλλα ΣΔΕ φυλακών. Τα δεδομένα αναλύθηκαν σε τρία επίπεδα κωδικοποίησης, σύμφωνα με τη θεμελιωμένη θεωρία. Ξεκινώντας διαμορφώθηκαν κατηγορίες στην ανοιχτή κωδικοποίηση, συνεχίστηκε η αφαίρεση στην κατ’ άξονα κωδικοποίηση και ολοκληρώθηκε στην επιλεκτική με παρουσίαση της κύριας θεωρίας και προσδιορισμό της κεντρικής κατηγορίας: «η ανακάλυψη του εαυτού και το αίσθημα του ανήκειν μέσω του “μεροκάματου” και της συμμετοχής των κρατουμένων στα ΣΔΕ των σωφρονιστικών καταστημάτων οδηγούν στην αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και στην επανένταξη». Αποδείχθηκε τελικά ότι οι φυλακές χρειάζονται τα σχολεία και πρέπει να τα στηρίζουν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ελένη Κοφίνη - ΔΕ.pdfΔιπλωματική Εργασία3.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.