Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36505
Title: Εισαγωγή στοιχείων εικαστικών τεχνών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. Παραδείγματα ενσωμάτωσης στοιχείων των εικαστικών τεχνών σε διδακτικά σενάρια
Authors: Μανουσάκη, Κλεοπάτρα
Advisor: Βλαχάκης, Γεώργιος
Keywords: φυσικές επιστήμες;εικαστικές τέχνες;διδακτικά σενάρια
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Η σύγχρονη φυσική και οι τεχνολογίες μαζικής κλίμακας που αποτελούν αναπόσπαστα τμήματα της σημερινής μας καθημερινότητας δεν μετέβαλλαν μόνο τον τρόπο πρόσληψης του χώρου και του χρόνου από τον σύγχρονο άνθρωπο, αλλά οδήγησαν και στην αναθεώρηση των σκοπών της τέχνης, των επιμέρους στόχων της και του κοινωνικού της ρόλου. Στο πλαίσιο του αναπροσανατολισμού του κοινωνικού ρόλου της τέχνης εντάσσεται και η ενσωμάτωση της τέχνης στην διδακτική πράξη. Τα μεγέθη Φυσικές Επιστήμες – Εικαστικές Τέχνες και Διδακτική πράξη κατά τη διαπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία παράγουν εκτός από το διδακτικό-γνωστικό αποτέλεσμα και συναισθηματικό- αισθητικό αποτέλεσμα, ως προϋποθέσεις για την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών και την ενεργοποίηση της δημιουργικής τους φύσης . Το διδακτικό σενάριο, το οποίο αφορά τη διδακτική ενότητα της Γ΄ Λυκείου «Στάσιμα κύματα» προσεγγίζει την έννοια του κύματος μέσα από τη θαλασσογραφία «Πλους σε ταραγμένα νερά κοντά στην ακτή» του Cornelis Mahu της Φλαμανδικής Σχολής του 17ος αιώνα . Στο διδακτικό σενάριο της οπτικής μέσα από τον πίνακα «Εξώστης στην Sainte-Adresse» του Claude Monet και τους «πρισματικούς πίνακες» του Stephen Knapp προσεγγίζεται η διδακτική ενότητα της Β΄Λυκείου για το «Φως»
Appears in Collections:ΚΦΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία - ΚΦΕ60.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας3.91 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.