Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36492
Title: Οι σχέσεις ισορροπίας της προσφοράς και της ζήτησης των πολιτιστικών αγαθών: Η περίπτωση του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας
Authors: ΚΙΤΣΙΟΥ, ΕΥΘΥΜΙΑ
Advisor: ΤΣΟΥΡΒΑΚΑΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Keywords: Πολιτιστική οικονομία, ζήτηση, προσφορά, μάρκετινγκ, κίνητρα, Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας;Cultural Economy, Demand, Offer, Marketing, Incentives, Larissa Diachronic Museum
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται τις έννοιες της ζήτησης και της προσφοράς, στο πλαίσιο της ανάπτυξης των πολιτιστικών οργανισμών, με σκοπό να φωτίσει, ιδιαίτερα, τη σύγχρονη θεώρηση των μουσείων σε συνάρτηση με την τρέχουσα οικονομική πραγματικότητα. Υπογραμμίζοντας, αρχικά, τη συμβολή του πολιτιστικού μάρκετινγκ στη διαχείριση των πολιτιστικών αγαθών, εν συνεχεία προέκυψε η ανάγκη να δοθούν απαντήσεις σε ερωτήματα όπως ποιο είναι το κοινό των μουσείων, γιατί αυτοί οι οργανισμοί στρέφονται στην ικανοποίηση των αναγκών του κοινού για να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους, αλλά και να διερευνηθούν ποια είναι τα κίνητρα κατανάλωσης των μουσειακών αγαθών και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη ζήτησή τους. Ακολούθως, εξετάστηκε το μουσείο από την οπτική της προσφοράς και επισημάνθηκε η σημασία της ομαλής λειτουργίας προσφοράς και ζήτησης για τη βιωσιμότητα και εξέλιξη των οργανισμών στην εποχή της κρίσης. Ακριβώς επάνω σε αυτό το θεωρητικό υπόβαθρο και για να τεκμηριωθεί ο στόχος της μελέτης υλοποιήθηκε έρευνα με τις μεθόδους του ερωτηματολογίου και της συνέντευξης, ώστε να εξεταστεί η περίπτωση του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας (ΔΜΛ) ως προς τη ζήτηση και την προσφορά του πολιτιστικού του αγαθού, αντίστοιχα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα σημαντικότερα κίνητρα της επίσκεψης για το κοινό είναι η επιθυμία για μάθηση και η επιθυμία για επαφή με τα εκθέματα και παλαιότερους πολιτισμούς, δηλαδή, υποκινείται περισσότερο από ατομικά και συναισθηματικά κίνητρα. Προέκυψε, επίσης, ότι ο ομαδικός χαρακτήρας της επίσκεψης αποτελεί τον πιο σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τη ζήτηση των συγκεκριμένων μουσειακών αγαθών και ότι, παρόλο που το ΔΜΛ διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που δύνανται να το αναδείξουν σε επιτυχημένο οργανισμό και σύμβολο της Λάρισας, η έλλειψη ορθώς στοχευμένης στρατηγικής μάρκετινγκ αποτελεί εμπόδιο για αυτή του την εξέλιξη. Η μελέτη στη συνέχεια υπογραμμίζει κάποιες θεωρητικές και πρακτικές συνέπειες και προτείνει κατευθύνσεις για περαιτέρω έρευνα.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
diplomatiki_Kitsiou.pdfΤΕΛΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ3.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.