Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36485
Title: Σχεδιασμός ενός Ενεργειακά Αποδοτικότερου Συστήματος Φωτισμού σε υφιστάμενο κλειστό Αυτοκινητόδρομο
Authors: ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Advisor: ΔΟΥΛΟΣ, ΛΑΜΠΡΟΣ
Keywords: Οδικός φωτισμός;Road lighting;Κλάσεις φωτισμού;Lighting classes;Ενεργειακή απόδοση;Energy efficiency;Προσαρμοστικός φωτισμός;Adaptive lighting;Ευρωπαϊκά πρότυπα;European standards;Σενάρια εξοικονόμησης ενέργειας;Energy saving scenarios
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Τα τμήματα του οδικού δικτύου στην Ελλάδα που απαιτούν φωτισμό καλύπτονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες νατρίου υψηλής πίεσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μεγάλη κατανάλωση ενέργειας, σε σχέση με τις νέες αποδοτικότερες τεχνολογίες οδικού φωτισμού, αλλά και την έλλειψη δυνατότητας προσαρμοστικού φωτισμού. Πολλές είναι οι περιπτώσεις όπου παρουσιάζονται υπερδιαστασιολογήσεις των συστημάτων φωτισμού είτε ως προς τις ισχύς των φωτιστικών σωμάτων είτε ως προς την πυκνότητα εγκατάστασης των ιστών φωτισμού. Σε άλλες περιπτώσεις παρατηρείται μη τήρηση των απαιτούμενων ορίων οδικού φωτισμού λόγω κακής εφαρμογής ή ανεπαρκούς συντήρησης. Σήμερα, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led μπορούν να δώσουν μία πολύ μεγάλη εξοικονόμηση ενέργειας σε σχέση με τους λαμπτήρες νατρίου υψηλής πίεσης , ενώ παρέχουν με μεγαλύτερη ευκολία τη δυνατότητα εφαρμογής προσαρμοστικού φωτισμού που περιλαμβάνεται στο νέο πρότυπο EN 13201/2015. Αντικείμενο της παρούσας Διπλωματικής είναι ο σχεδιασμός ενός αποδοτικότερου συστήματος φωτισμού σε υφιστάμενο κλειστό αυτοκινητόδρομο. Επιλέχθηκε μία από τις μεγαλύτερες εθνικές οδούς της Ελλάδας, η Εγνατία οδός, και μελετήθηκε ως προς το σχεδιασμό ενός συστήματος φωτισμού με χρήση νέας τεχνολογίας φωτιστικών σωμάτων και επιλογή ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών διαχείρισης και εξοπλισμού του συστήματος φωτισμού. Η Εγνατία Οδός (Ε.Ο.), καλύπτει απόσταση 670km από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους του Έβρου. Ο σχεδιασμός του συστήματος οδικού φωτισμού πραγματοποιήθηκε πριν από 15 περίπου χρόνια, σύμφωνα με προηγούμενη έκδοση του EN 13201. Στην παρούσα Διπλωματική προτείνονται αρκετά σενάρια οδικού φωτισμού προκειμένου να παρουσιαστούν εφαρμόσιμες εναλλακτικές προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας. Γίνεται επιλογή τριών τυπικών ανισόπεδων κόμβων και μιας τυπικής γέφυρας. Στη συνέχεια πραγματοποιείται εκτενής μελέτη για ένα αποτελεσματικότερο σύστημα φωτισμού χρησιμοποιώντας τα απαραίτητα στοιχεία όπως η θέση και ο αριθμός των ιστών φωτισμού, ο αριθμός και ο τύπος των υφιστάμενων φωτιστικών και λαμπτήρων κλπ. Τα αποτελέσματα ανάγονται στο σύνολο των Α/Κ και γεφυρών της Εγνατίας Οδού. Εξετάζονται πέντε σενάρια. Το πρώτο σενάριο είναι η αντικατάσταση των υφιστάμενων φωτιστικών σωμάτων με φωτιστικά σώματα τύπου Led σύμφωνα με την έκδοση του EN 13201 που ίσχυε κατά την κατασκευή του έργου. Δεύτερο σενάριο είναι η τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων τύπου LED στους υφιστάμενους ιστούς ικανοποιώντας τα όρια του νέου ευρωπαϊκού προτύπου EN 13201/2015. Το τρίτο σενάριο είναι η εφαρμογή τεχνολογιών διαχείρισης φωτισμού για προσαρμοστικό φωτισμό στο σενάριο δύο. Τέταρτο σενάριο είναι η νέα εγκατάσταση φωτιστικών σωμάτων τύπου Led σύμφωνα με το πρότυπο EN 13201/2015 τοποθετώντας νέους ιστούς σε καινούριες θέσεις και πέμπτο σενάριο είναι η χρήση τεχνολογιών διαχείρισης φωτισμού στο τέταρτο σενάριο. Τέλος παρουσιάζονται τα οφέλη από την υλοποίηση των προτεινόμενων σεναρίων ως επένδυση και η εκτίμηση του χρόνου απόσβεσης της επένδυσης κάθε σεναρίου με πραγματικά δεδομένα.
Appears in Collections:ΣΦΠ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.