Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36476
Title: Ο ρόλος των Επαγγελματικών Σχολών του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού στην Τεχνική Εκπαίδευση και οι επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτές
Authors: ΤΖΑΜΑΡΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Advisor: ΠΑΝΤΑΖΗΣ, ΠΑΥΛΟΣ
Keywords: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, επιμορφωτικές ανάγκες, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, Μαθητεία, Επαγγελματική Εκπαίδευση;Educator Training, educational needs, specialization courses educators, internship, Vocational Education
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η επαγγελματική εκπαίδευση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του εκπαιδευτικού συστήματος. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης της, προβλέπεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Η επιμόρφωση είναι μια διαδικασία, η οποία χρειάζεται να διαμορφώνεται και να σχεδιάζεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ώστε να συντελεί στην ανάπτυξη και στον εκσυγχρονισμό όλου του εκπαιδευτικού συστήματος. Το παρόν εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται περισσότερο από κάθε άλλη φορά να επενδύσει στην εξέλιξη των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού του. Χρειάζεται να υπάρχει μια κουλτούρα διαχείρισης της γνώσης ώστε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να νιώθουν ότι είναι συμμέτοχοι στην εξέλιξη του εκπαιδευτικού συστήματος. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών που διδάσκουν μαθήματα ειδικότητας στην Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2016-2017. Για την συλλογή των δεδομένων της έρευνας μας επιλέχθηκε η ποσοτική μέθοδος. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Εφαρμόστηκε η βολική δειγματοληψία σε συνολικά 124 εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθήματα ειδικότητας στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Εκπαίδευση και συγκεκριμένα στις Επαγγελματικές Σχολές του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού του νομού Λαρίσης, Φθιώτιδας και Μαγνησίας. Το τελικό δείγμα αποτέλεσαν 81 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Η σημασία της συγκεκριμένης έρευνας έγκειται στην κάλυψη του κενού όσον αφορά τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών που υπηρετούσαν στο συγκεκριμένο Φορέα Εκπαίδευσης δηλαδή το Υπουργείο Εργασίας και δεν είχαν διερευνηθεί σε προηγούμενες έρευνες στη Βιβλιογραφία. Η σημαντικότερη διαπίστωση της έρευνας μας είναι ότι οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για προγράμματα επιμόρφωσης σχετικά με νέα επιστημονικά και τεχνικά θέματα στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητας, σε θέματα μαθητείας, συμβουλευτικής, αναζήτησης θέσεων εργασίας, σύνδεσης του σχολείου με τον χώρο εργασίας καθώς και ειδικής διδακτικής ειδικότητας και εργαστηριακών ασκήσεων. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένοι από την παρακολούθηση επιμορφωτικών προγραμμάτων και έχουν ερωτηθεί για τις επιμορφωτικές τους ανάγκες σε αντίθεση με τους ωρομίσθιους. Οι εκπαιδευτικοί προτιμούν σεμινάρια ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΚΕΚ, ενδοσχολική και ενδοεπιχειρησιακή επιμόρφωση. Αναπτύσσονται προτάσεις προς τους φορείς για την βελτίωση των επιμορφωτικών προγραμμάτων.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Τζαμάρα Αλεξάνδρα ΕΚΠ51 2016-2017 (1).pdfΔιπλωματική εργασία1.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.