Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36468
Title: Σχεδιασμός εμπορικών καταστημάτων: Τεχνικές προσέγγισης του καταναλωτή
Authors: Ρέντζιου, Ευαγγελία
Advisor: Σκανδάλη, Χριστίνα
Keywords: Εμπορικό κατάστημα; Retail store;Τεχνικές προσέγγισης καταναλωτή; Consumer approach techniques;Τεχνικές φωτισμού; Lighting design techniques;Ψυχολογία καταναλωτή; Consumer psychology
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να μελετηθούν ο φωτισμός των εμπορικών καταστημάτων και οι τεχνικές προσέγγισης του καταναλωτή, εστιάζοντας τη μελέτη σε επώνυμα καταστήματα ένδυσης μεσαίας και οικονομικής κατηγορίας. Τα ζητήματα που τίθενται προς ανάλυση είναι η αντιμετώπιση του σχεδιασμού φωτισμού στο χώρο των πωλήσεων σε επώνυμα καταστήματα μεσαίας και οικονομικής κατηγορίας, τι τεχνικές προσέγγισης χρησιμοποιούν και με ποιον τρόπο ο καταναλωτής επηρεάζεται από το φωτισμό αυτών. Πιο συγκριμένα, στο θεωρητικό κομμάτι περιγράφονται οι ανάγκες ενός εμπορικού καταστήματος ως προς τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του visual merchandising, καθώς επίσης μελετώνται οι συμπεριφορές των καταναλωτών και ο διαχωρισμός τους με βάση την κουλτούρα, την κοινωνική τάξη, το φύλο. Στη συνέχεια γίνεται σύνδεση της σχέσης του φωτισμού με το marketing και άλλες σχετικές έννοιες όπως το brand loyalty και το brand personality καθώς οι έννοιες αυτές σχετίζονται άμεσα με τα χαρακτηριστικά της καταναλωτικής συμπεριφοράς. Επιπλέον γίνεται σύνδεση του χρώματος με το φωτισμό και το κατάστημα και επιχειρεί να προσδιορίσει το πως ο φωτισμός δημιουργεί την ατμόσφαιρα σε ένα εμπορικό κατάστημα και τι επιτυγχάνεται μέσω αυτής της διαδικασίας. Τέλος, μελετώνται οι τεχνικές προσέγγισης της χρήσης του φωτισμού ως ένα εργαλείο διερεύνησης της αισθητηριακής εμπειρίας του καταναλωτή, παρουσιάζονται οι τρόποι φωτισμού και ανάδειξης των προϊόντων ενός εμπορικού καταστήματος και στοιχειοθετούνται οι τεχνικές προσέγγισης των καταναλωτών με την βοήθεια του φωτισμού. Στο πρακτικό μέρος μελετώνται μέσω παρατήρησης φωτογραφιών και συγκρίνονται με βάσει τα δεδομένα, επώνυμα καταστήματα ενδυμάτων μεσαίας κατηγορίας, με επώνυμο κατάστημα ενδυμάτων οικονομικής κατηγορίας. Στη συνέχεια γίνεται η ανάλυση αυτών και η διεξαγωγή συμπερασμάτων όπου βασικό στόχο έχει να απαντηθούν δύο κύρια ερωτήματα. Πρώτον το βασικό ερώτημα ως προς το σχεδιασμό φωτισμού των καταστημάτων μεσαίας και οικονομικής κατηγορίας και ποιες οι διαφορές και ομοιότητες που εντοπίζονται μεταξύ αυτών και δεύτερον ως προς τις τεχνικές προσέγγισης του καταναλωτή που εφαρμόζονται σε κάθε μία από αυτές με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων. Βασικός σκοπός της εργασίας είναι η μελέτη και η παρουσίαση του σχεδιασμού φωτισμού των καταστημάτων και οι τεχνικές προσέγγισης που χρησιμοποιούνται με σκοπό να διερευνηθεί τι προκαλεί οπτικό ενδιαφέρον στο καταναλωτή και τι τον επηρεάζει.
Appears in Collections:ΣΦΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ρέντζιου Ευαγγελία_ΔΕ.pdfΔιπλωματική Εργασία_Ρέντζιου Ευαγγελία10.67 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.