Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36456
Title: Enseignement/Apprentissage du FLE : Comment faire face aux troubles d’apprentissage des élèves ?
Authors: Μαυροειδή, Αγάπη-Δήμητρα
Advisor: Ευφροσύνη, Ευθυμιάδου
Keywords: μαθησιακές δυσκολίες;troubles d'apprentissage
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα εργασία στοχεύει στην ανάδειξη ορισμένων μαθησιακών δυσκολιών, που αντιμετωπίζουν οι μη Γαλλόφωνοι μαθητές για τη διδασκαλία/μάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας (FLE) στο ελληνικό γυμνάσιο. Δεδομένου ότι για τους Έλληνες μαθητές, η γαλλική γλώσσα αποτελεί τη δεύτερη ξένη γλώσσα που διδάσκεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα κωλύματα στη χρήση γραπτού και προφορικού λόγου είναι συχνά. Για το λόγο αυτό είναι επιτακτική ανάγκη για τους εκπαιδευτικούς να εντοπίζουν αλλά και να αναγνωρίζουν τα είδη των δυσκολιών για να είναι σε θέση να τις διορθώσουν έτσι ώστε να αποφευχθεί η σχολική αποτυχία. Η διεξαγωγή έρευνας σε μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσχέρειες σχολικής ηλικίας 12-15 ετών αποσκοπεί στην πραγματοποίηση μιας ανάλυσης των μαθησιακών δυσκολιών, που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην διδασκαλία/εκμάθηση της γαλλικής ως ξένης γλώσσας. Αυτά είναι δυσλειτουργίες στη διαδικασία απόκτησης γνώσεων ψυχολογικής ή γνωστική καταγωγής: κατά συνέπεια, υπάρχουν εμπόδια μάθησης συνυφασμένα με τη γλώσσα, την προσοχή, τις ιδιαιτερότητες της μητρικής γλώσσας, αλλά και με ειδικές δεξιότητες όπως η ανάγνωση, η ορθογραφία, η προφορική ή γραπτή κατανόηση που συνδέονται με την συναισθηματική κατάσταση των μαθητών. Τα αποτελέσματα που παρατηρήθηκαν από δύο συνεντεύξεις που υποβλήθηκαν με τη μορφή ερωτηματολογίου, ένα στους καθηγητές και το άλλο στους εκπαιδευόμενους, υπογραμμίζουν και αποσαφηνίζουν το πρόβλημά μας. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να προσαρμοστεί στο παιδαγωγικό πλαίσιο χρησιμοποιώντας διάφορες και αποτελεσματικές παιδαγωγικές μεθόδους για να ενεργοποιήσει τους μαθητές που μαθαίνουν με διαφορετικό τρόπο να προχωρήσουν μπροστά και να πετύχουν. Είναι απαραίτητο, να προσφέρουν στρατηγική βοήθεια και να διατηρήσουν ρεαλιστικές προσδοκίες: «Εάν παραδεχτούμε ότι το ανοιχτό σχολείο είναι ένα δικαίωμα, το δικαίωμα για όλους στην εκπαίδευση πέρα από κάθε ιδιαιτερότητα, οφείλουμε να αναρωτηθούμε όχι για τη διδασκαλία μόνο ως επάγγελμα αλλά σχετικά με όλα τα επαγγέλματα που σχετίζονται με ένα ανοιχτό σχολείο χωρίς αποκλεισμούς και να εξασφαλίσουμε την απαραίτητη επιμόρφωση για τους εκπαιδευτικούς έτσι ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητες της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας που είναι απαραίτητες για τις πρακτικές του σχολείου χωρίς διακρίσεις.»
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MEMOIRE MAVROEIDI VERSION DEFINITIVEpdf.pdfΚυρίως άρθρο2.66 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.