Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36453
Title: Η ένταξη της γαλλικής γραμματικής στο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο με στόχο την ανάπτυξη της επικοινωνιακής δεξιότητας και σε σχέση με το μαθησιακό στυλ των μαθητών
Authors: ΚΟΥΡΚΟΥΝΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΜΑΡΙΑ
Keywords: Διδασκαλία Γαλλικής Γραμματικής;Διαφοροποιημένη Διδασκαλία;Πολλαπλές νοημοσύνες;Επικοινωνιακή δεξιότητα;Enseignement de la grammaire française;Intelligences multiples;Compétence communicative;Enseignement différencié
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως αντικείμενο να εξετάσει σε ποιο βαθμό και με ποιες παραμέτρους η διδασκαλία της γαλλικής γραμματικής σε μαθητές του Δημοτικού, προσαρμοσμένη στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης και στον μαθησιακό τύπο των μαθητών, μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την παραδοσιακή μέθοδο διδασκαλίας. Πεπεισμένοι ότι το μαθητικό μας κοινό δε διακρίνεται σε ‹‹ καλούς ›› και σε ‹‹ κακούς ›› μαθητές, σε ‹‹ περισσότερο έξυπνους ›› και σε ‹‹ λιγότερο έξυπνους ›› μαθητές, θελήσαμε να μελετήσουμε κατά πόσο ο μαθητής δύναται να οδηγηθεί στη γνώση, μέσω της διδασκαλίας μας, η οποία κινητοποιεί τις κυρίαρχες ευφυΐες του και στοχεύει στην ανακάλυψη και την ανάπτυξη των λιγότερο ανεπτυγμένων ευφυϊών του. Για να επιτευχθεί ο σκοπός μας, βασιστήκαμε στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του Gardner καθώς και στη θεωρία της Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής. Στο θεωρητικό μέρος της διπλωματικής εργασίας, ανατρέχοντας στον χρόνο, εστιάσαμε στο ρόλο και τη σημασία της ένταξης της γραμματικής στη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας κυρίως σε σχέση με την ανάπτυξη της επικοινωνιακής δεξιότητας. Στη συνέχεια, αναφερθήκαμε στη θεωρία του Gardner και αναλύοντας τους πολλαπλούς τύπους της νοημοσύνης, εντοπίσαμε στρατηγικές εκμάθησης κατάλληλες για τον κάθε τύπο ξεχωριστά. Τέλος, ασχοληθήκαμε με τις αρχές της Διαφοροποιημένης Παιδαγωγικής, στην άρρηκτη σχέση της με τη δημιουργία κινήτρων στους μαθητές για συμμετοχή τους στη διαδικασία της μάθησης και, εστιάζοντας πάντα στην ανάπτυξη της επικοινωνιακής δεξιότητας, αναζητήσαμε δραστηριότητες κατάλληλες για μαθητές Δημοτικού που διδάσκονται τη Γαλλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Το πρακτικό μέρος της διπλωματικής εργασίας αποτελείται από την παρουσίαση της έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε δύο ομάδες μαθητών Δημοτικού αποτελούμενες από 14 και 17 άτομα αντίστοιχα. Αρχικά, καθορίσαμε τον στόχο και τα ερωτήματα στα οποία βασίστηκε η έρευνά μας. Στη συνέχεια, παρουσιάσαμε τα σχέδια μαθημάτων για την κάθε μία ομάδα προκειμένου να διδάξουμε τον σχηματισμό του πληθυντικού: η πρώτη ομάδα διδάχτηκε με την παραδοσιακή μέθοδο, ενώ στη δεύτερη η διδασκαλία μας στηρίχτηκε στους πολλαπλούς τύπους νοημοσύνης των μαθητών. Τα εργαλεία για την έρευνά μας ήταν ένα ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε στους μαθητές της δεύτερης ομάδας προκειμένου να εντοπίσουμε τους κυρίαρχους τύπους νοημοσύνης των μαθητών μας, ένα τεστ που συμπληρώθηκε από τους μαθητές και των δύο ομάδων πριν και μετά τα μαθήματα, και φυλλάδια παρατήρησης που συμπληρώθηκαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και για τις δύο ομάδες. Στα προτεινόμενα σχέδια μαθημάτων προβλέψαμε δραστηριότητες γνωστικές, παιγνιώδεις και δημιουργικές στοχεύοντας να κινητοποιήσουμε το ενδιαφέρον όλων των μαθητών και να βελτιώσουμε τη διαδικασία της μάθησης. Τα αποτελέσματα της έρευνας τόνισαν τη συμβολή της αξιοποίησης των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης των μαθητών στη βελτίωση των αποτελεσμάτων της διδασκαλίας της γαλλικής γραμματικής σε μαθητές Δημοτικού. Εν κατακλείδι, θα λέγαμε ότι επιχειρήσαμε να προτείνουμε διαφορετικούς τρόπους διδασκαλίας ενός γραμματικού φαινομένου, οι οποίοι προσφέρουν στον κάθε μαθητή την ευκαιρία για αυτόνομη εργασία μέσω της εξατομικευμένης προσέγγισης και ανάπτυξης των επιμέρους δεξιοτήτων του.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ-ΚΟΥΡΚΟΥΝΗ ΜΑΡΙΑ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.78 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.