Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36432
Title: Η αφίσα ως διδακτικό μέσο στην τάξη των γαλλικών ως ξένης γλώσσας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Authors: Βόγλη, Σουλτάνα
Advisor: Κρυστάλλη, Πηνελόπη
Keywords: Αφίσα, διδακτική, δημοτικό σχολειο;Affiche, didactique, école primaire
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η εικόνα αποτελεί ένα από τα πρώτα σημάδια του ανθρώπινου πολιτισμού και θεωρείται από τους παλαιότερους τρόπους επικοινωνίας των ανθρώπων που παραμένει ωστόσο επίκαιρος. Η εικόνα αντικατοπτρίζει την ανθρώπινη κοινωνία και η εξέλιξή της συνεχίζεται μέχρι και τις μέρες μας. Στην εποχή μας, η εικόνα κατακλύζει την καθημερινή ζωή και την συναντάμε σε διάφορες μορφές. Ένα είδος εικόνας που υπάρχει από την αρχαιότητα έως σήμερα, όχι πάντα με την ίδια μορφή, είναι η αφίσα. Συνδυασμός εικόνας και κειμένου, η αφίσα αποτελεί τον τρόπο διάδοσης μιας ιδέας ή ενός αντικειμένου. Η εκτεταμένη χρήση της αφίσας στην σύγχρονη κοινωνία και η παρουσία της σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής, αποτέλεσε το έναυσμα στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή, για να αναφερθούμε στην ένταξή της στην διδασκαλία των γαλλικών ως ξένη γλώσσα στο σχολείο. Η αφίσα ως διδακτικό μέσο έχει να προσφέρει πολλές δυνατότητες, τόσο στον εκπαιδευτικό, όσο και στον μαθητή και ήδη προβλέπεται η χρήση της μέσα στο μάθημα των γαλλικών από το πρόγραμμα σπουδών. Αυτό που μας ενδιαφέρει, στα πλαίσια της διατριβής, είναι η καλύτερη δυνατή αξιοποίησή της μέσα στην διαδικασία της διδασκαλίας και της εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας. Η διατριβή χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά το θεωρητικό κομμάτι της μελέτης, όπου καλούμαστε να παρουσιάσουμε τις βασικές έννοιες όπως η εικόνα, η αφίσα και επίσης να τις αναλύσουμε υπό το πρίσμα της σημασιολογικής θεωρίας που αποτελεί την κύρια επιστημονική θεωρία που ασχολείται με την εικόνα ως σημείο. Στο δεύτερο μέρος εντάσσονται οι υποθέσεις στις οποίες στηρίξαμε την έρευνα. Παρουσιάσαμε την παιδαγωγική και διδακτική διάσταση της εικόνας και μελετήσαμε πώς αυτή εντάσσεται στην διαδικασία της διδασκαλίας και της εκμάθησης της ξένης γλώσσας, θέλοντας να προβάλλουμε με ποιους τρόπους μπορεί να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό και τον μαθητή μέσα στην τάξη. Στο τρίτο μέρος που αφορά στο πρακτικό κομμάτι της διατριβής παρουσιάσαμε τι ισχύει για την αφίσα στο Ενιαίο πρόγραμμα σπουδών για τις Ξένες γλώσσες και στο Κρατικό Πιστοποιητικό γλωσσομάθειας και δημιουργήσαμε δραστηριότητες με βάση την αφίσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην διαδικασία διδασκαλίας και εκμάθησης της γαλλικής γλώσσας. Συμπερασματικά, αναφέρουμε ότι ο στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε την αφίσα ως διδακτικό μέσο και να την χρησιμοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να διευκολύνει το έργο του εκπαιδευτικού καθώς και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του μαθητή κατά την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
L’affiche comme support didactique en classe de FLE à l’école primaire grecque.pdfΔιπλωματική Εργασία3.37 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.