Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36425
Title: The Use of the European Language Portfolio in Assessing the Productive Skills: A Case Study of a B2 level Learner
Authors: Leleki, Maria Jr
Advisor: Kofou, Ifigeneia
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Τις τελευταίες δεκαετίες η ανάγκη στην εκπαίδευση για νέες εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης έχει στρέψει το ενδιαφέρον των καθηγητών σε λιγότερο διαδεδομένα μέσα καταγραφής δεδομένων ως προς την ποιοτική γλωσσική εξέλιξη των μαθητών. Το θέμα ελκύει έντονα το ενδιαφέρον όλων των φορέων που εμπλέκονται στη διαδικασία της εκπαίδευσης καθώς τα οφέλη από τέτοιες μεθόδους αξιολόγησης είναι πολλά. Ο Ευρωπαϊκός Φάκελος Γλωσσών συγκαταλέγεται στις δραστηριότητες του Συμβουλίου της Ευρώπης και είναι μια μέθοδος καταγραφής και ανασκόπησης μαθησιακών και πολιτισμικών εμπειριών κατά τη διάρκεια της εκμάθησης μιας γλώσσας ή μετά την ολοκλήρωση της γλωσσικής κατάρτισης (Westhoff, 1999). Ο φάκελος αξιολόγησης του μαθητή πιο συγκεκριμένα, προάγει μια μαθητοκεντρική προσέγγιση καθώς ο μαθητής με την βοήθεια του καθηγητή, αναλαμβάνει ενεργό δράση και ευθύνη για την προσωπική του μάθηση. Παρόλα τα οφέλη μιας τέτοιας μεθόδου συλλογής υλικού προς αξιολόγηση, οι επικρατούσες συνθήκες στην ελληνική εκπαίδευση δεν αφήνουν χώρο για την εκτενή χρήση της, ιδίως όταν πρόκειται για την απόκτηση κάποιου γλωσσικού πιστοποιητικού. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι καθηγητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί φορείς γενικότερα επιμένουν στην χρήση συγκεκριμένων ασκήσεων παρεμφερών με αυτές της ίδιας της εξέτασης και η αξιολόγηση του μαθητή στηρίζεται αποκλειστικά σε ποσοτικές μονάδες που δείχνουν το τελικό αποτέλεσμα επιτυχίας ή μη. Η παρούσα έρευνα έχει σαν σκοπό να διερευνήσει αν ο μαθητής κάτω από συνθήκες διεξαγωγής επερχόμενων εξετάσεων μπορεί να βοηθηθεί, να κινητοποιηθεί, να αποδώσει και να βελτιωθεί στις παραγωγικές δεξιότητες (speaking and writing), με την μέθοδο του φακέλου αξιολόγησης. Λαμβάνοντας υπόψιν το γεγονός ότι η έρευνα διεξάγεται σε μια μεμονωμένη περίπτωση μαθητή καθώς και το ότι οι ποιοτικές έρευνες συναντούν δυσκολίες ως προς επικύρωση και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων τους, χρησιμοποιήθηκαν ερωτηματολόγια, έντυπα αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης, συστηματική παρατήρηση του μαθητή όπως και ρουμπρίκες και αναλυτικές κλίμακες αξιολόγησης, για τη συλλογή και τον τριγωνισμό των δεδομένων, έτσι ώστε να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο αξιόπιστα αποτελέσματα.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.