Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36394
Title: Αντιλήψεις νηπιαγωγών σχετικά με τους παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά στην ένταξη των Τ.Π.Ε. στο νηπιαγωγείο
Authors: Ξανθάκη, Μαρία
Advisor: Χατζηλεοντιάδου, Σοφία
Keywords: Αντιλήψεις νηπιαγωγών για τις Τ.Π.Ε.;ένταξη Τ.Π.Ε.;ανασταλτικοί παράγοντες και Τ.Π.Ε.;προσχολική εκπαίδευση;Perceptions of preschool teachers about ICT;integration of ICT;inhibitors and ICT;preschool education
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα έρευνα έθεσε ως βασικό στόχο την διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης, σχετικά με τους παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά στην ένταξη των Τ.Π.Ε. ως εκπαιδευτικό μέσο στο νηπιαγωγείο. Τα ερευνητικά ερωτήματα επικεντρώθηκαν σε ανασταλτικούς παράγοντες στο επίπεδο των ίδιων των νηπιαγωγών, στο επίπεδο του σχολείου, στο επίπεδο υποστήριξης από κεντρικούς φορείς και στο επίπεδο μαθητών. Στο πλαίσιο αυτό εφαρμόστηκε ποσοτική προσέγγιση με δειγματοληπτικού τύπου έρευνα για τη διερεύνηση των αντιλήψεων. Το δείγμα που συμμετείχε στην έρευνα αποτέλεσαν 133 νηπιαγωγοί από τους νομούς Πέλλας, Ευβοίας, Ρεθύμνου και Ημαθίας. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με κλειστού τύπου ερωτήσεις, το οποίο προηγουμένως αξιολογήθηκε σε μία πιλοτική εφαρμογή της έρευνας. Τα αποτελέσματα της επεξεργασίας των δεδομένων έδειξαν ότι σύμφωνα με τις αντιλήψεις των νηπιαγωγών του δείγματος, δε φαίνεται να λειτουργούν με έντονο τρόπο ανασταλτικά στην ένταξη των Τ.Π.Ε. ως εκπαιδευτικό μέσο στο νηπιαγωγείο σχολικοί παράγοντες, που αφορούν την υποδομή και την υποστήριξη από τη σχολική διεύθυνση, παράγοντες που σχετίζονται με τους μαθητές, όπως αποξένωση, ηλικία και υποβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και παράγοντες που σχετίζονται με την υποστήριξη από κεντρικούς φορείς, όπως ο διδακτικός χρόνος, το αναλυτικό πρόγραμμα και τα εκπαιδευτικά λογισμικά. Οι ίδιοι οι νηπιαγωγοί φαίνονται να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ένταξης των Τ.Π.Ε. και να μην έχουν σχετικά μεγάλο άγχος. Ωστόσο τονίζουν την ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. Μία περαιτέρω διερεύνηση του θέματος κρίνεται απαραίτητη σε αυτό το πλαίσιο προκειμένου να επιβεβαιωθεί η μείωση της επίδρασης των ανασταλτικών παραγόντων που καταγράφεται σε αυτή τη έρευνα σε σχέση με συναφείς παλαιότερες.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΞΑΝΘΑΚΗ_ΤΕΛΙΚΗ_Δ.Ε..pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής'2.23 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.