Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36393
Title: Χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στη διδασκαλία των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και οι Στάσεις των μαθητών ως προς τα Μαθηματικά και τους Υπολογιστές
Authors: Πανταζής, Ευάγγελος
Advisor: Σοφιανοπούλου, Χρυσούλα
Keywords: Αυτοπεποίθηση, Ηλικία, Στάσεις, Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας, Φύλο, Χρησιμότητα;Age, Attitudes, Gender, Information and Communication Technologies, Self-confidence, Usefulness
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η συζήτηση σχετικά με την μαθηματική διδασκαλία στρέφει το ενδιαφέρον της όλο και περισσότερο στον τρόπο εισαγωγής και χρήσης στην εκπαιδευτική διαδικασία των ηλεκτρονικών υπολογιστών και γενικότερα των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ). Ωστόσο οι έρευνες δεν έχουν διακρίνει ξεκάθαρα μια θετική σχέση ανάμεσα στην χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πρακτική με την σχολική επίδοση. Επίσης διεθνώς δίνεται μεγάλη βαρύτητα εκτός από τον καθαρά γνωστικό τομέα στην μαθηματική παιδεία και στον συγκινησιακό τομέα που αφορά στα συναισθήματα και στοχεύει στην βελτίωση των διαθέσεων, των αντιλήψεων και των στάσεων των μαθητών απέναντι στα μαθηματικά. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις στάσεις των μαθητών γυμνασίου απέναντι στα μαθηματικά σε τέσσερις άξονες. 1) την αυτοπεποίθηση τους, 2) την χρησιμότητα των μαθηματικών, 3) την πεποίθηση αν τα μαθηματικά αποτελούν τομέα των αγοριών και 4) την αντίληψη που έχουν για τον καθηγητή των μαθηματικών σε σχέση με το φύλο και την ηλικία τους. Ερευνήθηκαν οι στάσεις των μαθητών ως προς τους παραπάνω άξονες και κατόπιν συσχετίστηκαν με τις επιθυμίες τους για τις μελλοντικές τους σπουδές ως προς το φύλο και την ηλικία τους. Επίσης καταγράφηκαν οι απόψεις των μαθητών για την σχολική τους επίδοση με την χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία και συσχετίσθηκαν οι απόψεις τους με τις στάσεις τους ως προς τους υπολογιστές. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η αυτοπεποίθηση των μαθητών και η χρησιμότητα των μαθηματικών είναι ανεξάρτητη του φύλου, αλλά παρατηρούνται σημαντικές διαφορές στους άξονες αυτούς στη Α΄ και Γ΄ γυμνασίου. Ως προς την αντίληψη των μαθητών για τον καθηγητή των μαθηματικών δε παρατηρούνται διαφορές ούτε ως προς το φύλο ούτε ως προς την ηλικία, αλλά παρατηρούνται σημαντικές διαφορές ως προς το φύλο στις πεποιθήσεις των μαθητών πως τα μαθηματικά είναι τομέας των αγοριών. Η στάση των μαθητών ως προς την χρησιμότητα των μαθηματικών φαίνεται να επηρεάζει τις αποφάσεις τους για τον προσανατολισμό των σπουδών τους, ενώ οι υπόλοιποι 3 άξονες είναι ανεξάρτητοι των επιθυμιών των σπουδών των μαθητών. Επίσης οι απόψεις των μαθητών για τη θετική σχέση της χρήσης ΤΠΕ στην διδασκαλία των μαθηματικών με τη σχολική τους επίδοση και η θετική τους στάση ως προς τους υπολογιστές εξαρτώνται από το φύλο αλλά όχι από την ηλικία.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ-ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής-Παραρτήματα3.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.