Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36392
Title: Η διερεύνηση των προσδοκιών των εκπαιδευτικών για τη σχολική επίδοση στο μάθημα των Mαθηματικών και οι διαφοροποιήσεις των προσδοκιών τους, αναφορικά με το φύλο των μαθητών τους
Authors: Γεωργαντή, Ελπίδα
Advisor: Τζεκάκη, Μαριάννα
Keywords: Προσδοκίες εκπαιδευτικών, Μαθηματικά, φύλο, επίδοση, Δημοτικό, επάγγελμα.;Teacher expectations, mathematics, gender, achievement, primary, profession.
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζεται στις έμφυλες διαφοροποιήσεις, με σκοπό να διερευνήσει τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών του Δημοτικού σχολείου, αναφορικά με τις επιδόσεις που έχουν οι μαθητές/τριές τους συνολικά στα Μαθηματικά, στην εννοιολογική και τη διαδικαστική γνώση, τόσο στο Δημοτικό όσο και το Γυμνάσιο, καθώς και τη σχέση που έχουν τα Μαθηματικά με τις προσδοκίες για μελλοντική επιλογή επαγγέλματος των μαθητών/τριών τους. Αφορμή για την παρούσα έρευνα στάθηκε το γεγονός ότι στον ελληνικό χώρο φαίνεται να υπάρχει έλλειμμα ερευνών για τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών του Δημοτικού, σε σχέση με τα Μαθηματικά και το φύλο τη στιγμή μάλιστα, που το εκπαιδευτικό μας σύστημα χαρακτηρίζεται από συγκεντρωτισμό και απουσία της οπτικής του φύλου μέχρι το 2004. Για τη διεξαγωγή της εμπειρικής έρευνας χρησιμοποιήθηκε το ανώνυμο γραπτό ερωτηματολόγιο και ποσοτική ανάλυση. Το δείγμα της αποτελείται από 100 εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν στα Δημοτικά σχολεία του νομού Χίου, κατά το σχολικό έτος 2016-2017. Με βάση τα αποτελέσματά της, διαπιστώνεται ότι οι εκπαιδευτικοί δε σχετίζουν τις προσδοκίες τους για την επίδοση των μαθητών/τριών τους στα Μαθηματικά με το φύλο των παιδιών. Συνοπτικά, προσδοκούν ότι, ανεξάρτητα από το φύλο τους, οι μαθητές/τριες κάτω από το Μέσο Όρο θα χειροτερεύσουν, ενώ οι γύρω από το Μέσο Όρο έχουν πιθανότητες βελτίωσης. Επιπλέον, οι προσδοκίες τους δε φαίνεται να συνδέονται με το φύλο τους, εκτός από την περίπτωση των παιδιών με κακή επίδοση, για τα οποία οι άνδρες εκπαιδευτικοί αναμένουν χειροτέρευση, ενώ οι γυναίκες αναμένουν στασιμότητα. Τέλος, η αύξηση της ηλικίας και της εμπειρίας τους συνδέεται με την αύξηση των προσδοκιών για βελτίωση των μαθητών του Μέσου Όρου. Τα αποτελέσματα της διενεργηθείσας μελέτης καλούν για ευρύτερη έρευνα, καθώς φαίνεται ότι δε συνάδουν με την ανασκόπηση υπαρχουσών ερευνών, αφού οι προσδοκίες των δασκάλων του δείγματος της έρευνας δείχνουν να μην συνδέονται με έμφυλα στερεότυπα και προκαταλήψεις γύρω από τη μαθηματική επίδοση.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Georganti_Dipl_Ekp 51_2017_EAP.pdfΚυρίως σώμα Διπλωματικής1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.