Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36391
Title: Η επίδραση του επιπέδου επιμόρφωσης στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη από εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Authors: Πίκουλα, Χρυσή
Advisor: Ρούσσος, Πέτρος
Keywords: ΤΠΕ (Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών),επιμόρφωση, αυτεπάρκεια, τεχνολογική ετοιμότητα, πρωτοβάθμια εκπαίδευση;ICT(Information and communication technologies), training,self-sufficiency,technological readiness,primary education
Issue Date: 29-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η διερεύνηση της επίδρασης του επιπέδου επιμόρφωσης (α ή β) των επιμορφωτικών προγραμμάτων που είχε υλοποιήσει το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αρχικά, στο θεωρητικό μέρος γίνεται αναφορά στις ΤΠΕ και στην εκπαίδευση, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ και κυρίως στους σκοπούς και στους στόχους των επιμορφωτικών προγραμμάτων α και β επιπέδου. Εν συνεχεία, αναφέρονται και άλλοι παράγοντες που επιδρούν στην αξιοποίηση των ΤΠΕ, εστιάζοντας στον παράγοντα της αυτεπάρκειας και της τεχνολογικής ετοιμότητας. Ακολουθεί βιβλιογραφική ανασκόπηση μελετώντας έρευνες που αφορούν στην επίδραση των επιμορφωτικών προγραμμάτων α και β επιπέδου στην αξιοποίηση των ΤΠΕ, καθώς και σε έρευνες που αφορούν στην επίδραση του παράγοντα της αυτεπάρκειας και της τεχνολογικής ετοιμότητας των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ. Στη συνέχεια, διατυπώνονται τα ερευνητικά ερωτήματα που μελετήθηκαν, ξεκινώντας από τη διερεύνηση της επίδρασης του επιπέδου επιμόρφωσης (α ή β) ανάμεσα στο βαθμό και στη συχνότητα αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στον τρόπο ένταξης των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Έπειτα, ακολουθεί ερευνητικό ερώτημα που αφορά τις στάσεις και τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών ως προς την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη μετά την επιμόρφωση. Τα επόμενα ερευνητικά ερωτήματα αφορούν στην επίδραση του επιπέδου επιμόρφωσης στην τεχνολογική ετοιμότητα και την αυτεπάρκεια, στην επίδραση ανάμεσα στην αυτεπάρκεια και στην τεχνολογική ετοιμότητα, καθώς και στην επίδραση ανάμεσα στην αυτεπάρκεια και στη συχνότητα αξιοποίησης των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη. Κλείνοντας, διερευνήθηκε πώς σχετίζεται η τεχνολογική ετοιμότητα των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ, καθώς και αν υπάρχει επίδραση του ατομικού προφίλ στην τεχνολογική ετοιμότητα και στην αυτεπάρκεια. Ακολουθεί ανάλυση των αποτελεσμάτων από δείγμα 113 εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν στο νομό Αττικής και συμμετείχαν στην έρευνα. Για την προσέγγιση του θέματος χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος και ως εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο. Από την ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων προκύπτει ότι και τα δύο επίπεδα επιμόρφωσης συμβάλλουν στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην διδακτική πράξη, με τους συμμετέχοντες που παρακολούθησαν το β επίπεδο να σημειώνουν μεγαλύτερες μέσες τιμές βαθμού αξιοποίησης των ΤΠΕ από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι παρακολούθησαν το α επίπεδο. Επιπρόσθετα, προκύπτει ότι υπάρχει στατιστικώς σημαντική επίδραση του επιπέδου επιμόρφωσης στην τεχνολογική ετοιμότητα καθώς και στατιστικώς σημαντική, θετική, μέτριας έντασης συσχέτιση μεταξύ της αυτεπάρκειας και της συχνότητας χρήσης «Υπολογιστή, Διαδικτύου και You Tube». Δηλαδή οι υψηλές τιμές αυτεπάρκειας επάγουν υψηλές τιμές της συχνότητας χρήσης «Υπολογιστή, Διαδικτύου και You Tube». Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, ανοίγουν νέους ορίζοντες για περαιτέρω έρευνα και μελέτη στον τομέα της εκπαίδευσης.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Δ.Ε.-ΠΙΚΟΥΛΑ-ΧΡΥΣΗ-Α.Μ.87935(Final).pdfΔιπλωματική εργασία/ Πίκουλα Χρυσή1.23 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.