Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36387
Title: "Τα μαθηματικά και οι θετικές επιστήμες στη τριτοβάθμια εκπαίδευση για φοιτητές με ΔΕΠΥ. Δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης".
Authors: Καραγιάννης, Κοσμάς
Advisor: Κορδούλης, Γεώργιος
Keywords: μαθηματικά;mathematics;ΔΕΠΥ;ADHD;επιστήμες;sciences;φοιτητές;students
Issue Date: 10-Oct-2017
Abstract: Στη παρούσα διπλωματική εργασία θα μελετηθεί και θα αξιολογηθεί η παρουσία των ατόμων με ΔΕΠΥ (διάσπαση ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας) στη τριτοβάθμια εκπαίδευση στους τομείς των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών. Θα μελετήσουμε τις επιδόσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα άτομα στα σχολεία στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και παγκοσμίως. Θα δούμε το πέρασμά τους στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και ειδικότερα στους κλάδους των μαθηματικών και των φυσικών επιστημών. Η βιβλιογραφία για τις σπουδές των ατόμων με ΔΕΠΥ στην ενήλικη ζωή τους αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη διαβίωσή τους είναι ελάχιστη στην Ελλάδα σε αντίθεση με τη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στόχος της εργασίας αυτής είναι να βοηθήσει προς αυτή τη κατεύθυνση. Έχοντας προσωπικά αρκετά χρόνια εμπειρίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας στην ειδική αγωγή διδάσκοντας μαθηματικά φυσική και χημεία , είχα τη τύχη να δουλέψω με σημαντικό αριθμό παιδιών που έχουν διαγνωστεί με ΔΕΠΥ και σε συνεργασία με συναδέλφους που έχουν αντίστοιχη πολυετή εμπειρία σε δημοτικά γυμνάσια και λύκεια , με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς αλλά και με συλλόγους ενηλίκων με ΔΕΠΥ, θα προσπαθήσουμε στο τέλος να αποτυπώσουμε και τα δικά μας συμπεράσματά. Τα τελευταία χρόνια στη πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γίνεται μια προσπάθεια να προβλεφτούν και να ξεπεραστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρίες. Εν τούτοις η προσπάθεια αυτή σταματάει στη τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου η πρόβλεψη είναι μηδαμινή. Είναι χαρακτηριστικό πως πέρα από κάποιες προφορικές εξετάσεις φοιτητών που και αυτές αντιμετωπίζονται με καχυποψία, δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη για τη πλειονότητα των παθήσεων των φοιτητών με μαθησιακές δυσκολίες. Τα προβλήματα των εφήβων με ΔΕΠΥ που αντιμετωπίζουν στις σχολικές μονάδες είναι αρκετά και ποίκιλλα. Γίνεται φανερό πως στις συνθήκες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ειδικά σε επιστήμες όπως τα μαθηματικά και η φυσική, τα προβλήματα αυτά γιγαντώνονται. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να προσφέρει ιδέες και προτάσεις που θα προσπαθήσουν να διευκολύνουν το έργο των εν λόγω φοιτητών ώστε να έχουν μια ομαλή φοιτητική διαδρομή και να προκύψουν ενεργοί και δραστήριοι επιστήμονες.
Appears in Collections:ΜΣΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
διπλωματική Καραγιάννης Κοσμάς.pdfδιπλωματική εργασία2.14 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.