Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36386
Title: Δίκτυα επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών. Το παράδειγμα του δικτύου “Το Στέκι των Πληροφορικών”
Authors: Ζέτη, Σταυρούλα
Advisor: Τζιμογιάννης, Αθανάσιος
Keywords: Επαγγελματικά δίκτυα ανάπτυξης;Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών;Εκπαιδευτικοί Πληροφορικής
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί η συνεισφορά των δικτύων επαγγελματικής ανάπτυξης στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Χρησιμοποιήθηκε ως παράδειγμα το δίκτυο «Το Στέκι των Πληροφορικών», ένας διαδικτυακός χώρος συζητήσεων που βασίζεται στην ασύγχρονη επικοινωνία και λειτουργεί ως χώρος έκφρασης των εκπαιδευτικών πληροφορικής του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Τα δεδομένα προήλθαν από τα δημοσιευμένα μηνύματα – συζητήσεις των εκπαιδευτικών στο φόρουμ. Με θεματική ανάλυση μηνυμάτων ως προς το περιεχόμενο, ως προς το τύπο των απαντήσεων και ως προς την μάθηση μέσα από άτυπες διαδικασίες επιδιώχθηκε να αναδειχθούν οι ανάγκες που καλύπτουν οι εκπαιδευτικοί, οι δείκτες μάθησης των συμμετεχόντων που αναδεικνύονται κατά την αλληλεπίδραση με συναδέλφους τους. Ο συνδυασμός με την ανάλυση κοινωνικών δικτύων προσέφερε στοιχεία σε σχέση τις αλληλεπιδράσεις των μελών, τις δυναμικές που αναπτύσσονται στο δίκτυο και οδηγούν στην ανάπτυξη γνωστικών στοιχείων και την ενίσχυση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών. Οι συμμετέχοντες διαπραγματεύονται πτυχές των επαγγελματικών τους αναγκών σε σχέση με εκπαιδευτικά και τεχνικά ζητήματα, άμεσα συσχετισμένα με την επαγγελματική τους πρακτική στην δευτεροβάθμια και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, την χρονική περίοδο που προκύπτουν. Η συμμετοχή κατανέμεται σε τρία επίπεδα με έναν ισχυρό πυρήνα λίγων μελών, με μέλη που συμμετέχουν σταθερά και για πολλά χρόνια και αρκετά μέλη που απαρτίζουν τους περιφερειακούς συμμετέχοντες. Οι άτυπες διαδικτυακές αλληλεπιδράσεις οδηγούν στο διαμοιρασμό γνώσεων και εμπειριών με εκπαιδευτικούς με κοινό ενδιαφέρον την διδασκαλία της πληροφορικής. Η έρευνα είναι σημαντική γιατί μέσα από ένα δίκτυο επιχειρεί τον δημιουργικό προβληματισμό σε σχέση με την σημασία της άτυπης επαγγελματικής ανάπτυξης και τη συμβολή της στην ενίσχυση της επαγγελματικής ταυτότητας των εκπαιδευτικών. Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε δίκτυα επαγγελματικής ανάπτυξης φαίνεται να λειτουργεί ως σημαντικό και απαραίτητο στοιχείο επαγγελματικής ανάπτυξης.
Appears in Collections:ΕΚΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Ζέτη.pdfΚυρίως άρθρο2.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.