Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36359
Title: Πολιτιστική Πολιτική και Πολιτιστική Στρατηγική της Διαδικτύωσης στην Εκπαίδευση. Μελέτη Περίπτωσης «Τα Αρχαία Θέατρα αντηχούν μες στη σιωπή τους» Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα 1ου Γυμνασίου Γέρακα μέλους ASPnet της UNESCO
Authors: Πετρόγιαννου, Σοφία
Advisor: Φιλολία, Αργυρώ
Keywords: Πολιτιστική Πολιτική;Cultural Policy;Πολιτιστική Στρατηγική;Cultural Strategy;Πολιτιστική Εκπαίδευση;Cultural Education;Δίκτυα;Networks;Δικτύωση;Networking;Διαδικτύωση;Internet;Καινοτομία;Innovation;Εκπαιδευτική Καινοτομία;Educational Innovation;ΤΠΕ;ICT;eTwinning;eTwinning;ASPnet;ASPnet;UNESCO;UNESCO;Κοινωνία Πολιτών;Civil Society;Συνεργία;Synergy
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Από τις δεκαετίες 1950 και 1960 και μετά, αναθεωρείται διεθνώς η έννοια του πολιτισμού και αναγνωρίζεται ότι μπορεί να επιδράσει θετικά μέσω της κατάλληλης πολιτιστικής πολιτικής, στην προώθηση της ανάπτυξης σε διεθνές, εθνικό και τοπικό επίπεδο. Ο Πολιτισμός ως έννοια, διατρέχει όλες τις εκφάνσεις των καθημερινών δραστηριοτήτων και ως έννοια πολυσήμαντη, έχει αναλυθεί από πλήθος επιστημών. Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη, παίζει τόσο η Πολιτιστική Πολιτική, όσο και η Πολιτιστική Στρατηγική. Στον κλάδο της Πολιτιστικής Εκπαίδευσης, πολιτική ασκείται σε εθνικό επίπεδο από το Κράτος, όπου ο Πολιτισμός ως αντικείμενο, απαντάται σε αρκετά όργανα, εκτός από το καθ' ύλην αρμόδιο Υπ. Πολιτισμού, όπως λόγου χάριν στο Υπ. Παιδείας, Υπ. Εξωτερικών, Υπ. Περιβάλλοντος κ.λ.π. Πολιτιστική Πολιτική ασκούν και η Ε.Ε. αλλά και διεθνείς οργανισμοί όπως η UNESCO, ιδιώτες, φορείς αλλά και η Κοινωνία των Πολιτών. Σε ένα περιβάλλον διαρκώς μεταβαλλόμενο, η έννοια του διαπολιτισμικού διαλόγου και της προώθησης των πολιτισμικών πολυμορφιών, κατέχει σημαίνουσα θέση. Σε αυτό το πλαίσιο οι συμπράξεις και συνεργίες μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων και η αξιοποίηση πολιτιστικών και σχολικών δικτύων, μέσα από την έννοια της δικτύωσης και της διαδικτύωσης (internet) καθώς επίσης και της ιδέας της Καινοτομίας, ως διαδικασίας της Διοίκησης, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, μπορούν να αποτελέσουν μία βάση ανάπτυξης του διαπολιτισμικού διαλόγου, της χάραξης νέας πολιτικής και στρατηγικής για την κάλυψη αναγκών και αλλαγών. Όλα αυτά μπορούν να λειτουργήσουν μέσα στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και του συνεχούς ελέγχου, της αξιολόγησης και αξιοποίησης των αποτελεσμάτων. Στην παρούσα μελέτη εξετάζονται οι παραπάνω έννοιες, μέσα από την Περίπτωση Μελέτης του εκπαιδευτικού προγράμματος του 1ου Γυμνασίου Γέρακα, μέλους του δικτύου ASPnet της UNESCO «Τα αρχαία θέατρα αντηχούν μες τη σιωπή τους». Στο τέλος παρουσιάζονται ορισμένες προτάσεις, στηριζόμενες στα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ ΠΕΤΡΟΓΙΑΝΝΟΥ ΣΟΦΙΑ.pdfΔιπλωματική Εργασία / Thesis2.32 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.