Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36351
Title: Ο ΡΟΛΟΣ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ, ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ΄ ΚΑΙ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Authors: ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΙΟΥΛΙΑ
Advisor: ΔΙΑΚΟΓΙΩΡΓΗ, ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ
Keywords: ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ-READING COMPREHENSION;ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΥΧΕΡΕΙΑ-READING ABILITY;ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ-INTELLIGENCE;ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΜΝΗΜΗ-WORKING MEMORY;ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ-VOCABULARY;ΚΙΝΗΤΡΑ-MOTIVES;ΤΑΞΗ-GRADE
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα έρευνα επιχειρεί να συσχετίσει τους κύριους, σύμφωνα με τις υπάρχουσες έρευνες, γνωστικούς, γλωσσικούς και ψυχοσυναισθηματικούς παράγοντες, που συσχετίζονται με την αναγνωστική κατανόηση. Μέσω οκτώ ερευνητικών εργαλείων μετρήθηκαν οι επιδόσεις 50 μαθητών και μαθητριών της Γ΄ και της Ε΄ τάξης ενός δημοτικού σχολείου στην αναγνωστική κατανόηση, την αναγνωστική ευχέρεια, τη νοημοσύνη, την εργαζόμενη μνήμη, την αναστολή και το λεξιλόγιο και αποτυπώθηκαν τα κίνητρα και οι στάσεις τους απέναντι στην ανάγνωση. Όπως διαπιστώθηκε, η αναγνωστική ευχέρεια, η νοημοσύνη και το λεξιλόγιο σχετίζονται θετικά με την αναγνωστική κατανόηση, ενώ τα επίπεδα της εργαζόμενης μνήμης και η ηλικία του μαθητή (άρα και η τάξη στην οποία φοιτά) μπορούν ακόμη και να προβλέψουν τις επιδόσεις του στην κατανόηση. Τέλος, τα εσωτερικά κίνητρα, της αναγνωστικής περιέργειας και της αναγνωστικής πρόκλησης, συσχετίζονται θετικά με την κατανόηση, σε αντίθεση με τα εξωτερικά κίνητρα που δεν την ευνοούν. Τα ευρήματα της έρευνας συμβάλλουν στην πληρέστερη περιγραφή του φαινομένου της κατανόησης σε παιδιά του Δημοτικού και στον εμπλουτισμό της ελληνικής, κυρίως, βιβλιογραφίας.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική εργασία-Βασιλοπούλου Ιουλία (4) (1).pdfΣώμα διπλωματικής με παραρτήματα838.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.