Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36350
Title: Εκπαιδευτικές τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων που ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή.
Authors: Λειβαδάρος, Νικόλαος
Advisor: Κοντονή, Άννα
Keywords: εκπαιδευτικές τεχνικές, εκπαιδευτής ενηλίκων, ενεργητική συμμετοχή, βιωματική μάθηση
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Αντικείμενο της εργασίας είναι οι εκπαιδευτικές τεχνικές που ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή στην εκπαίδευση ενηλίκων. Πρόκειται για τις τεχνικές: παιγνίδι ρόλων, καταιγισμός ιδεών, συζήτηση, ερωτήσεις-απαντήσεις, μελέτη περίπτωσης, πρακτική άσκηση, ομάδες εργασίας και λύση προβλήματος. Σκοπός της εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτών ενηλίκων για τις παραπάνω οκτώ εκπαιδευτικές τεχνικές. Ειδικότερα διερευνήθηκε κατά πόσο χρησιμοποιούν αυτές τις τεχνικές στη διδασκαλία τους, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθώς και οι τρόποι με τους οποίους αυτές οι δυσκολίες θα μπορούσαν να ξεπεραστούν. Επίσης διερευνήθηκαν οι απόψεις τους όσον αφορά τη συμβολή αυτών των τεχνικών στη βιωματική μάθηση και στην ενίσχυση της ενεργητικής συμμετοχής των εκπαιδευομένων. Τέλος διερευνήθηκε αν οι εκπαιδευτές ενηλίκων διαμορφώνουν εκπαιδευτικό συμβόλαιο στις πρώτες συναντήσεις με την ομάδα των ενηλίκων εκπαιδευομένων τους καθώς και ο ρόλος και οι ικανότητες του εκπαιδευτή ενηλίκων. Η έρευνα ήταν μελέτη περίπτωσης και διεξήχθη το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν στο νησί της Σαντορίνης και είχαν εμπλοκή στην εκπαίδευση ενηλίκων ως εργαζόμενοι σε φορείς εκπαίδευσης ενηλίκων. Το μεθοδολογικό εργαλείο ήταν ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτές ενηλίκων που εργάζονται στο νησί της Σαντορίνης, θεωρούν ότι οι εκπαιδευτικές τεχνικές ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευομένων και τη βιωματική μάθηση. Χρησιμοποιούν κυρίως ερωτήσεις-απαντήσεις-συζήτηση. Δυσκολεύονται στο παιχνίδι ρόλων, στις ομάδες εργασίας και στη μελέτη περίπτωσης. Πάρα πολύ λίγοι εφαρμόζουν λύση προβλήματος. Δεν διαμορφώνουν εκπαιδευτικό συμβόλαιο με τους εκπαιδευόμενους και θεωρούν ότι ο εκπαιδευτής ενηλίκων πρέπει να είναι ευέλικτος, επικοινωνιακός, συντονιστής και μέλος της ομάδας. Θεωρούν ότι έχουν ανάγκη περαιτέρω επιμόρφωσης με σωστά οργανωμένα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων ώστε να είναι ικανοί να χρησιμοποιούν εκπαιδευτικές τεχνικές που ενισχύουν την ενεργητική συμμετοχή και να βελτιωθούν ως εκπαιδευτές ενηλίκων.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΕΚΠ64_Leivadaros_Nikolaos 1720.pdfΟι εκπαιδευτικές τεχνικές είναι εκπαιδευτικά εργαλεία που διευκολύνουν το έργο του εκπαιδευτή, προάγουν την δυναμική της ομάδας ενηλίκων μέσω της αλληλεπίδρασης και της συμμετοχικότητάς τους.1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.