Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36349
Title: "Το ΄Αποτελεσματικό Κείμενο' στην προσχολική ηλικία. Σχολικός και Οικογενειακός Γραμματισμός".
Authors: Τζαραλή, Μαριάνθη
Advisor: Ντίνας, Κωνσταντίνος
Keywords: Προσχολική Ηλικία;Σχολικός Γραμματισμός;Εκπαιδευτικός προσχολικής ηλικίας;Οικογενειακός Γραμματισμός;Γονέας παιδιού προσχολικής ηλικίας;Αποτελεσματικό κείμενο;Προσχολική Αγωγή;Preschool Education;Parent, Effective Text;Teacher at preschool education;Family Literacy;School Literacy;Preschool Age
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Στα πλαίσια εκπόνησης της παρούσας διπλωματικής εργασίας με θέμα: "Το ΄Αποτελεσματικό Κείμενο' στην προσχολική ηλικία. Σχολικός και Οικογενειακός Γραμματισμός" ζητείται από γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας και από εκπαιδευτικούς αντίστοιχης βαθμίδας από διάφορες περιοχές της Ελλάδας να συμμετέχουν σε μία έρευνα. Για την ολοκλήρωση της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ως μέσο λήψης απόψεων και εκτιμήσεων το ερωτηματολόγιο, στο οποίο υπήρχαν ερωτήσεις κλειστού, αλλά και ανοιχτού τύπου. Σκοπός της έρευνας είναι να εκτιμηθεί εάν η αλληλεξαρτώμενη σχέση των εκπαιδευτικών και των γονέων, μέσω διαφόρων κειμενικών ειδών που θα παρουσιαστούν παράλληλα και από τις δύο πλευρές στα παιδιά, συμβάλλει στην ανάπτυξη της κοινωνικής και της γλωσσικής ικανότητας των παιδιών, ουσιαστικά στη γενικότερη καλλιέργειά τους. Επιπλέον διερευνάται κατά πόσο τα κοινωνικά, πνευματικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά των γονέων επηρεάζουν και συμβάλλουν στην ουσιαστικότερη συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς – παιδαγωγούς και κατά επέκταση στη γενικότερη καλλιέργεια των παιδιών τους, όταν τους δίνονται συγκεκριμένα "Αποτελεσματικά Κείμενα" μέσω σχεδίου, κειμένου, αριθμητικής, μουσικής, ζωγραφιάς και άλλων κειμενικών ειδών προς παρουσίαση και ενασχόληση. Το συγκεκριμένο θέμα έχει απασχολήσει τη βιβλιογραφία, ωστόσο αυτό που καλείται η ερευνήτρια είναι να εξετάσει και να συσχετίσει το αποτελεσματικό κείμενο ως κειμενικό είδος με την προσχολική ηλικία και με τον τρόπο που αυτό παρουσιάζεται μέσω των εκπαιδευτικών και των γονέων στα παιδιά, τόσο στην επαρχία όσο και στις πόλεις. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, φαίνεται ότι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί έχουν αναπτύξει καλή σχέση και συνεργάζονται μεταξύ τους με απώτερο σκοπό τη γενικότερη διαπαιδαγώγηση των παιδιών, σε όποια περιοχή της Ελλάδας και αν κατοικούν. Τα παιδιά τα οποία προοδεύουν και έχουν μία καλή εκπαιδευτική πορεία είναι παιδιά των οποίων οι γονείς απασχολούνται με τις εκπαιδευτικές τους δραστηριότητες σε τέτοιο βαθμό, ώστε να διεγείρει στα παιδιά ερεθίσματα που οδηγούν στη γνώση και στην πνευματική καλλιέργεια.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tzarali_std87982_DE_8_2017.pdfΚυρίως άρθρο2.06 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.