Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36348
Title: Η εμπλοκή των γονέων μεταναστών στην εκπαίδευση των παιδιών τους: η οπτική των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Authors: Τόλιου, Σουλτάνα
Advisor: Χριστοφίδου, Αναστασία
Keywords: Γονεϊκή εμπλοκή, δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γονείς-μετανάστες, πολιτισμικά χαρακτηριστικά, αντιλήψεις των εκπαιδευτικών;parental involvement, secondary education, survey, immigrant parents, cultural features, perceptions of teachers
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η γονεική εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία θεωρείται μια πολύ σημαντική παράμετρος που εξασφαλίζει την ακαδημαική επιτυχία αλλά και την ομαλότερη ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Ενώ πλήθος ερευνών επιβεβαιώνουν τα πολλαπλά οφέλη που απορρέουν από την καλή συνεργασία του σχολείου και της οικογένειας, στην πράξη συναντώνται δυσκολίες καθώς υπάρχουν παράγοντες που λειτουργούν ανασταλτικά στην επίτευξή τους. Ένας απ’ αυτούς είναι η περίπτωση των μεταναστών γονέων που χρήζουν ιδιαίτερης αντιμετώπισης και προσέγγισης από το σχολείο καθώς αντιμετωπίζουν πολλαπλές δυσκολίες στη χώρα υποδοχής. Οι γονείς αυτοί θεωρείται ότι δε συμμετέχουν στην εκπαίδευση των παιδιών τους ενώ οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί σπάνια λαμβάνουν υπόψή τους τα ποικίλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και συχνά ερμηνεύουν την έλλειψη συμμετοχής τους ως ένδειξη περιορισμένου ενδιαφέροντος για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναφορικά με τη γονεική εμπλοκή των μεταναστών γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών τους με απώτερο σκοπό να αναδειχτούν οι παράγοντες εκείνοι που διευκολύνουν ή δυσχεραίνουν το έργο των εκπαιδευτικών και σχετίζονται τόσο με τους ίδιους όσο και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των γονέων αυτών. Στην έρευνα συμμετείχαν είκοσι πέντε εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε γυμνάσια- λύκεια της Νότιας Ρόδου, του νομού Δωδεκανήσου. Η συλλογή των ερευνητικών δεδομένων έγινε με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου. Από την έρευνα προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί στην πλειονότητά τους αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα της γονεικής συμμετοχής στην εκπαίδευση των μαθητών και χρησιμοποιούν τεχνικές για να την ενθαρρύνουν. Εντούτοις, η συνεργασία τους περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό λόγω των ιδιαίτερων πολιτισμικών χαρακτηριστικών της οικογένειας των μεταναστών και των αντιλήψεων που φέρουν τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί ως προς το ρόλο τους στην εκπαίδευση των παιδιών.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TOLIOU SOULTANA 87984 EKP61.pdfΚυρίως σώμα διπλωματικής εργασίας1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.