Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36344
Title: «Η Τέχνη της Αναίδειας». Τα χαρακτηριστικά, οι συμβολισμοί και η κοινωνική δυναμική της.
Authors: Σαρματζή, Τερέζα
Advisor: Μουζακιώτου, Στυλιανή
Keywords: Τέχνη / Art;Αναίδεια;Ομορφιά / Βeauty;Γκροτέσκο / Grotesque;Υπερρεαλισμός / Surrealism
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η παρούσα μελέτη εκπονήθηκε μέσω της βιβλιογραφικής έρευνας. Η συλλογή των δεδομένων μας πραγματοποιήθηκε μέσα από την μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας και την αναζήτηση μας στο διαδίκτυο για την συγκέντρωση των αντιπροσωπευτικών έργων των καλλιτεχνών εκείνων οι οποίοι απέδωσαν στα έργα τους έναν πρωτοφανή ρεαλισμό. Αυτός ο ρεαλισμός από πολλούς θεωρήθηκε αναιδής, άσχημος και προκλητικός πέραν του δέοντος. Το ενδιαφέρον της ερευνήτριας για το συγκεκριμένο θέμα προήλθε από την ανάγκη της να κατανοήσει τον λόγο για τον οποίο οι καλλιτέχνες απέδωσαν στα έργα τους αυτόν τον άκριτο ρεαλισμό. Μελετώντας την ζωή και κατ επέκταση το έργο τους, της έγινε σαφές ότι οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες ήταν δημιουργοί σε εποχές που η ανισότητα, η σκληρότητα και η αδικία ήταν εμφανείς. Πως είναι δυνατόν ένας πόλεμος να θερίζει την Ευρώπη και ο καλλιτέχνης να απεικονίζει την σκληρή πραγματικότητα του με «απαλά» χρώματα; Ακόμη και σήμερα πολλοί καλλιτέχνες επιλέγουν να δουν τον κόσμο μας από την σκληρή σκοπιά κι έτσι τα έργα τους αυτό αποτυπώνουν. Στην παρούσα μελέτη ο αναγνώστης μπορεί να λάβει γνώση για τα καλλιτεχνικά κινήματα και τα ρεύματα του 20ου αιώνα και τους καλλιτέχνες που έδρασαν μέσα σε αυτά τα πλαίσια. Η μελέτη μας συνεισφέρει στην επιστήμη ένα πόνημα στο οποίο συγκεντρώνονται οι έννοιες και οι εκφραστές των, σε αυτό που ονομάζεται «Αναίδεια στην Τέχνη». Στο 1ο Κεφάλαιο της παρούσης μελέτης, αναφερόμαστε στους ορισμούς της τέχνης. Αναλύουμε τι σημαίνει ομορφιά και τι ασχήμια στην τέχνη και προσπαθούμε να κατανοήσουμε την ομορφιά της ασχήμιας στην τέχνη. Στο 2ο Κεφάλαιο γίνονται αναλυτικές αναφορές σχετικά με το τι αποκαλούμε πρόκληση και τι αναίδεια στην τέχνη. Αναφερόμαστε επίσης στο Κίνημα της Πρωτοπορίας, στην Ομάδα των 20, στο κίνημα της Νέας Αντικειμενικότητας, στην Εκφυλισμένη Τέχνη, στην καρικατούρα, στο γκροτέσκο στοιχείο στον τρόμο και στην αναίδεια της τέχνης στην γλυπτική. Ακολουθεί το 3ο Κεφάλαιο όπου αναλύονται τα καλλιτεχνικά εκείνα ρεύματα του 20ου αιώνα, τα οποία ως επί τω πλείστον κατηγορούνται για την ασχήμια της τέχνης τους. Αυτά είναι ο εξπρεσιονισμός, ο φουτουρισμός, ο ντανταϊσμός, ο σουρεαλισμός και ο υπερσουρεαλισμός, το Μπάου Χάουζ και τέλος το ΛΕΦ. Στο Κεφάλαιο 4, γίνεται εκτενής αναφορά στη ζωή και στο έργο των κυριότερων καλλιτεχνών οι οποίοι στα έργα τους εκφράζονται με ωμό τρόπο: Quinten Massijs, James Sindney Eduard Ensor, Wilhelm Heintich Otto Dix, Georg Ehrenfried Grob, Salvador Felip Jacint Dali Domenech, Fernado Botero, Selth Alverson και John Currin. Η μελέτη ολοκληρώνεται με το 5ο Κεφάλαιο το οποίο αναφέρεται στην τέχνη η οποία είναι προκλητική ή βλάσφημη για κάποιους και έτσι αποκαθηλώνεται. Ακόμη γίνεται μνεία στην αναιδή τέχνη η οποία χρησιμοποιείται ως πολιτική πράξη. Το κεφάλαιο κλείνει με την συλλογή κάποιων απόψεων καλλιτεχνών σχετικά με το τι είναι άσχημο ή προκλητικό στην τέχνη.
Appears in Collections:ΓΤΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tereza_Sarmatzi_DE.pdfΔιπλωματική Εργασία3.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.