Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36343
Title: Σχεδίαση και Ανάπτυξη Περιβάλλοντος Μεικτής Πραγματικότητας για την Εξοικείωση με Θέματα Αειφορίας
Authors: ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Advisor: Παλαιγεωργίου, Γεώργιος
Keywords: Διδακτική της Αειφορίας και της Ενέργειας;Κατανάλωση Ενέργειας;Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας;Παιγνιώδη Περιβάλλοντα Μεικτής Πραγματικότητας;Διάχυτες Διεπαφές;Διαδραστικές Επιφάνειες;Sustainability and Energy Teaching;Energy Consumption;Renewable Energy Sources;Augmented Reality Playful Environments;Pervasive Interfaces;Interactive Surfaces
Issue Date: 1-Oct-2017
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε με σκοπό τη δημιουργία μιας επιφάνειας επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία παρουσιάζει με παιγνιώδη τρόπο ζητήματα αειφορίας. Βασικός στόχος της εργασίας αυτής είναι οι μαθητές του δημοτικού, να έρθουν σε επαφή με θέματα που αφορούν την ενέργεια και τη χρήση της στην καθημερινή μας ζωή, και να διαμορφώσουν οικολογικές συμπεριφορές, παρατηρώντας μέσω της επαύξησης, τα αποτελέσματα της αλόγιστης χρήσης της ενέργειας, και τον παραγκωνισμό των ανανεώσιμων πηγών της.Στην παρούσα εργασία, παρουσιάζεται μια εκτενής αναφορά στη βιβλιογραφία που αφορά τις εφαρμογές και νέες τεχνολογίες οι οποίες διαπραγματεύονται θέματα ενέργειας, καθώς και εφαρμογές με αντίστοιχο περιεχόμενο, που χρησιμοποιούνται καθαρά για εκπαιδευτικό σκοπό, με επίκεντρο τις αλληλεπιδραστικές επιφάνειες που ανήκουν στον ίδιο τομέα με την κατασκευή μας. Η κατασκευή αυτή αποτελείται από μία επιφάνεια στην οποία φαίνεται το εσωτερικό ενός τυπικού σπιτιού, με τις βασικές συσκευές που ευθύνονται για την μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, καθώς και ένα ευρύτερο περιβάλλον, το οποίο περιλαμβάνει μια πόλη, ένα δάσος, ένα βουνό κι ένα ποτάμι, όπου βρίσκονται οργανωμένοι και οι τρόποι παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας (εργοστάσιο, υδροηλεκτρικό φράγμα, ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά πάνελ). Στην επιφάνεια αυτή προβάλλονται πληροφορίες με τη χρήση ενός προβολικού, και οδηγίες για την παιγνιώδη αλληλεπίδραση. Το σύστημα δοκιμάστηκε και αξιολογήθηκε από μία ομάδα 13 μαθητών δημοτικού, οι οποίοι ενθουσιάστηκαν με την αλληλεπίδραση, και εξέφρασαν πως θα επιθυμούσαν η εκπαίδευσή τους στο σχολείο να περιλάμβανε αντίστοιχες εφαρμογές. Αν και το δείγμα της έρευνας ήταν μικρό, τα αποτελέσματα ήταν άκρως ενθαρρυντικά, και η χρήση της διαδραστικής εφαρμογής, διευκόλυνε τόσο την εκμάθηση νέων εννοιών, όσο και την κατανόηση εννοιών που αποφεύγονται στην επιλογή της διδακτικής ύλης από τους δασκάλους, ως ιδιαίτερα δυσνόητες. Η επιφάνεια προάγει τη συνεργατικότητα ενόσω οι μαθητές δημοτικού μαθαίνουν μέσω της αλληλεπίδρασής τους με τη διάχυτη εφαρμογή, να δημιουργούν, να ενεργούν και να επιλέγουν με γνώμονα την προάσπιση του περιβάλλοντος.
Appears in Collections:ΣΔΥ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis_Nikolaos_papageorgiou.pdfΠλήρες Κείμενο6.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.