Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36337
Title: Πολιτιστική Επικοινωνία και ΜΜΕ στην Τοπική Αυτοδιοίκηση: Η Επικοινωνιακή Πολιτική του Δήμου Σαλαμίνας και η Προώθηση των Πολιτιστικών Εκδηλώσεων
Authors: Ρασπίτσου, Γεωργία
Advisor: Λάκκα, Μαρία
Keywords: Πολιτισμός;Κουλτούρα;Επικοινωνιακή Στρατηγική;Πολιτιστικοί Οργανισμοί;Τοπική Ανάπτυξη;Επικοινωνιακές Δράσεις;ΜΜΕ;Κοινό;Δήμος Σαλαμίνας;Civilazation;Culture;Communication Stragety;Cultural Organizations;Local Development;Communication Actions;Media;Public;Municipality of Salamina
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Ο πολιτισμός είναι μια έννοια πλατιά, στενά συνδεδεμένη με τις έννοιες της παιδείας, της επιμόρφωσης, της επικοινωνίας, της ψυχαγωγίας, της πνευματικής και ψυχικής αναβάθμισης, της κοινωνικής συμμετοχής και της κοινωνικοπολιτικής ανάπτυξης (Ψύλλα, 1992: 208). Ο πολιτισμός λοιπόν υπάρχει ως μια δυναμική συνέχεια στον χρόνο και το βασικό του χαρακτηριστικό είναι η επικοινωνία, καθώς δεν δύναται να αναπτυχθεί, να επιβιώσει, να εξαπλωθεί και να πετύχει χωρίς αυτή (Μακ Κουέιλ, 2003: 120). Η εργασία λοιπόν αυτή αφορά τη σχέση πολιτισμού, επικοινωνίας και ανάπτυξης. Το πρώτο μέρος ερευνά την εξέλιξη των εννοιών πολιτισμός, κουλτούρα αλλά και τον καθοριστικό ρόλο τους στην ανάπτυξη των κοινωνιών. Επιπρόσθετα εξετάζεται η συμβολή του επικοινωνιακού σχεδιασμού αλλά και των MME στην προβολή και προώθηση των πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Τέλος δίνεται έμφαση στη συνειδητοποίηση και αναγκαιότητα του πολυδιάστατου κοινωνικού, πολιτικού, εκπαιδευτικού και επικοινωνιακού ρόλου των σύγχρονων πολιτιστικών οργανισμών σε τοπικό επίπεδο και αλλά στον ευρύτερο τρόπο ζωής. Εκτός όμως από το θεωρητικό υπόβαθρο, η σχέση αυτή μεταφέρεται σε πρακτικό επίπεδο στην άσκηση της πολιτιστικής πολιτικής από τα θεσμικά όργανα του κράτους και ειδικότερα τους ΟΤΑ. Το δεύτερο μέρος της εργασίας λοιπόν πραγματεύεται ιδιαίτερα ζητήματα επικοινωνίας και προώθησης πολιτιστικών δράσεων σε τοπικό επίπεδο, μέσω του Δήμου Σαλαμίνας. Ουσιαστικά δίνεται έμφαση στις επικοινωνιακές δράσεις του Δήμου και τις διαστάσεις τους, στον ρόλο των τοπικών ΜΜΕ στην προώθηση των εκδηλώσεων, αλλά και τις αντιδράσεις του κοινού. Η μελέτη περίπτωσης αυτή αναδεικνύει τις δυνατότητες αλλά και τις αδυναμίες στο μέγεθος και στην οργάνωση ενός δήμου σε συνθήκες κρίσης, αλλά και στην άσκηση μιας αποτελεσματικής ή όχι επικοινωνιακής στρατηγικής. Τέλος επιχειρείται ο προσδιορισμός του αποτελέσματος της έρευνας, και η αξιολόγηση του βαθμού επίδρασης των αποτελεσμάτων αυτών στην ανάπτυξη του πολιτισμού αλλά και της ίδιας της κοινωνίας σε τοπικό επίπεδο.
Appears in Collections:ΔΠΜ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία_Ρασπίτσου Γεωργία.pdfΚυρίως Σώμα Διπλωματικής Εργασίας2.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.