Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36332
Title: ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΙΑ ΤΗ ΝΗΣΟ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ: ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑΣ
Authors: ΠΑΡΑΣΥΡΗ, ΜΑΡΙΑ
Advisor: ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΧΡΥΣΟΥΛΑ
Keywords: ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ;ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ;ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ;ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ;ΑΜΒΛΥΝΣΗ ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑΣ;ΝΗΣΟΣ ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Σύμφωνα με μελέτη του ΣΕΤΕ (2015), ο ελληνικός τουρισμός συμβάλλει στη διαμόρφωση του ΑΕΠ της Χώρας κατά 9,5% άμεσα και κατά 20 έως 25% λαμβανομένων υπόψη και των πολλαπλασιαστικών επιπτώσεων. Ο τουρισμός διαδραματίζει καταλυτικό ρόλο για την κατανομή του εθνικού εισοδήματος, ενώ πολύ μεγάλος είναι ο αριθμός των αυτοαπασχολούμενων στον κλάδο ή των εργαζόμενων σε οικογενειακές επιχειρήσεις. Ο ελληνικός τουρισμός, βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους φυσικούς πόρους, δηλαδή στο περιβάλλον και στο πολιτιστικό πλούτο της Χώρας. Η τουριστική βιομηχανία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, οι οποίες είναι συνάρτηση των παγκόσμιων γεωπολιτικών συνθηκών, της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης, των διάφορων αναπάντεχων γεγονότων, του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, παράγοντες που επηρεάζουν τη τουριστική ζήτηση. Στην παρούσα εργασία, ασχοληθήκαμε με την ανάπτυξη ενός τουριστικού σχεδίου μάρκετινγκ για τη νήσο Φολέγανδρο, δεδομένου ότι κάθε προορισμός είναι μοναδικός, με ιδιαιτερότητες και το σχέδιο μάρκετινγκ αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την ανάδειξη του κάθε τόπου. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διαμόρφωση ενός ελκυστικού, ανταγωνιστικού, τουριστικού προϊόντος, το οποίο θα μπορεί να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες ( τάσεις, ιδεολογίες, οικονομικές συνθήκες) ενώ ταυτόχρονα θα μεριμνά για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την διατήρηση του υψηλού επιπέδου παροχής υπηρεσιών. Αρχικά, στο Κεφάλαιο 2, αναλύεται η έννοια του μάρκετινγκ και του τουριστικού προορισμού, ενώ επεξηγούνται τα στάδια του Στρατηγικού Σχεδίου Μάρκετινγκ. Στη συνέχεια, δίνεται ο ορισμός της Εικόνας αλλά και τα στοιχεία εκείνα που διαμορφώνουν την εικόνα ενός τουριστικού προορισμού , η έννοια της Μάρκας (brand) και του destination branding, τα οποία αποτελούν το θεωρητικό μέρος της εργασίας. Στο Κεφάλαιο 3, αναλύεται το φαινόμενο της εποχικότητας, τα αίτια και ενδεικτικοί τρόποι αντιμετώπισής της, παρουσιάζονται οι ανταγωνίστριες χώρες της Ελλάδας αλλά και οι χώρες προέλευσης τουριστών. Στο Κεφάλαιο 4, πραγματοποιείται καταγραφή και ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης και των πόρων του νησιού, στοιχεία τα οποία συλλέχθηκαν από την δευτερογενή έρευνα. Στο Β’ Μέρος διεξάγεται πρωτογενής έρευνα στους φορείς και επαγγελματίες του νησιού, τα αποτελέσματα της οποίας έχουν εξαχθεί σε πίνακες και στη συνέχεια αναπτύσσεται το Στρατηγικό Σχέδιο Μάρκετινγκ για τη Φολέγανδρο, με απώτερο σκοπό την αειφόρο τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Ο τουρισμός της Φολεγάνδρου, είναι ένας ενεργός τομέας επιχειρηματικότητας, του οποίου τα αποτελέσματα είναι άμεσα απτά και μπορεί να διατηρηθεί ο προορισμός στη συνείδηση των επισκεπτών , με τη συνεχή προώθηση της ποιότητας των υπηρεσιών, την καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης στους εργαζομένους και την ανάπτυξη κατάλληλων συνεργειών και διασυνδέσεων με τους υπόλοιπους τομείς της οικονομίας.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ NEO.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.