Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36331
Title: Τα εικονικά μηνύματα στα εγχειρίδια της γαλλικής γλώσσας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο. Μια κοινωνιοσημειωτική προσέγγιση δυο εγχειριδίων
Authors: ΣΟΛΑΚΙΔΟΥ, ΖΩΗ
Advisor: Κουρδής, Ευάγγελος
Keywords: εικονικά μηνύματα;messages iconiques;διδακτικά εγχειρίδια;manuels didactiques;σημειωτική προσέγγιση;approche sémiotique;δημοτικό σχολείο;école primaire;γαλλική ως ξένη γλώσσα;FLE
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Τα εικονικά μηνύματα αποτελούσαν πάντα ένα πολύτιμο εργαλείο στο πεδίο της διδακτικής των ζωντανών γλωσσών. Ιδιαίτερα ελκυστικά χάρη στα χρώματά τους και στις διάφορες μορφές τους, φαίνεται ότι μπορούν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των αρχάριων μαθητών του δημοτικού για την εκμάθηση μιας νέας ξένης γλώσσας (εν προκειμένω της γαλλικής). Για το λόγο αυτό κατέχουν μια πολύ σημαντική θέση στο σύγχρονο μεθοδολογικό τοπίο, βρίσκονται στo επίκεντρο του προγράμματος σπουδών για την διδασκαλία της γαλλικής στο ελληνικό δημοτικό σχολείο και έχουν έντονη παρουσία στα διδακτικά εγχειρίδια. Η παρούσα Διπλωματική Εργασία στοχεύει να εξετάσει τα εικονικά μηνύματα σε δύο διδακτικά εγχειρίδια που προορίζονται για τη διδασκαλία/εκμάθηση της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο σύμφωνα με τη σημειωτική προσέγγιση και να τονίσει τη σημασία του ρόλου τους στη διδακτική διαδικασία. Η διπλωματική μας εργασία αποτελείται από τρία μέρη. Το πρώτο μέρος βασίζεται σε βιβλιογραφική ανάλυση και παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο αυτής της εργασίας. Το δεύτερο μέρος είναι αφιερωμένο στην έρευνα μας. Έχοντας ως σημείο αναφοράς, τα διδακτικά εγχειρίδια Arthur et Lilou 1 και Le nouveau mon ami 1, τα οποία απευθύνονται στους μαθητές της Ε´ δημοτικού, θα παρουσιάσουμε τη μελέτη μας σχετικά με τα εικονικά μηνύματα που περιλαμβάνονται στα εν λόγω εγχειρίδια υπό το πρίσμα της σημειωτικής. Το τρίτο μέρος αναφέρεται στην έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίου που πραγματοποιήσαμε σε μαθητές δύο δημόσιων δημοτικών σχολείων στην περιοχή της Λακωνίας. Ο στόχος μας είναι να καταγράψουμε την άποψη των μαθητών μας για τα εικονικά μηνύματα που περιλαμβάνονται στο διδακτικό εγχειρίδιο της Γαλλικής ως Ξένης Γλώσσας που χρησιμοποιούν στην τάξη τους. Η ανάλυση και η ερμηνεία των αποτελεσμάτων θα μας επιτρέψει να εξάγουμε τα συμπεράσματα μας και να διαπιστώσουμε σε ποιο βαθμό τα εικονικά μηνύματα των δύο αυτών εγχειριδίων διευκολύνουν τη διδασκαλία/εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας καθώς και την εξοικείωση των μαθητών με τη γαλλική κουλτούρα.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΟ ΣΟΛΑΚΙΔΟΥ ΖΩΗ.pdf3.1 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.