Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36319
Title: Η ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΩΝ: Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ/ ΜΑΘΗΣΗΣ. ΜΙΑ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΙΝΗΤΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Ε' ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.
Authors: ΛΕΠΙΔΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ
Advisor: ΠΑΝΤΑΖΗ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Keywords: εκμάθηση ξένων γλωσσών;l’enseignement des langues étrangères;ομαδοσυνεργατική διδασκαλία;le travail en groupe;ενεργός συμμετοχή;participation active
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Το σχολείο στοχεύει στη μετάδοση γνώσεων, αλλά επίσης έχει αποστολή την εκμάθηση γλωσσών σε μια κοινωνία όπου κυριαρχεί η πολυγλωσσία. Η διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο δημοτικό σχολείο γνωρίζει σήμερα μια αξιοσημείωτη ανάπτυξη. Η πλειοψηφία των ελληνικών σχολείων έχει εισάγει τη γαλλική γλώσσα σαν γλώσσα εκμάθησης μόλις από την Πέμπτη δημοτικού. Το σχολείο έχει εισάγει επίσης την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, για να επιτύχει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία στο δημοτικό σχολειό παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα, διότι οι μαθητές σύμφωνα με τις ανάγκες τους, τα ενδιαφέροντά τους έχουν ανάγκη να βλέπουν τη γλώσσα σαν μέσο επικοινωνίας. Γι’ αυτό το λόγο η συνεργασία με τους συμμαθητές καθιστά τον μαθητή ικανό να παράγει λόγο, να δρα και να αντιδρά σαν άτομο εκατό τοις εκατό. Έτσι ο βασικός σκοπός της εργασίας είναι να εξετάσουμε αν η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία θα ήταν επίσης επιτυχημένη για τους μαθητές της πέμπτης τάξης του ελληνικού δημοτικού σχολείου στο μάθημα της γαλλικής γλώσσας και αν θα μπορούσε πράγματι να ενθαρρύνει τους μαθητές να συνεχίσουν την προσπάθεια τους στα γαλλικά ενδυναμώνοντας παράλληλα τo κίνητρο μάθησης, την κοινωνικοποίησή τους και την μεταξύ τους συνεργασία. Η εργασία μας χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, θα προσπαθήσουμε να ορίσουμε τις έννοιες-κλειδιά ώστε να δημιουργήσουμε τη θεωρητική μας βάση. Στο δεύτερο μέρος, το πρακτικό, θα κάνουμε μια επιτόπια έρευνα σε ένα δημόσιο ελληνικό δημοτικό σχολείο προτείνοντας κάποιες δραστηριότητες κατάλληλες στο επίπεδο των μαθητών για να δούμε αν η ομαδοσυνεργατική θα μπορούσε να διευκολύνει τη διαδικασία εκμάθησης και διδασκαλίας. Θα μοιράσουμε επίσης ερωτηματολόγια σε μαθητές και στην καθηγήτρια της γαλλικής γλώσσας, των οποίων τα αποτελέσματα θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια. Λέξεις-κλειδιά: εκμάθηση ξένων γλωσσών, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, κοινωνικοποίηση, συνεργασία, κίνητρο, ενεργός συμμετοχή.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LEPIDA KONSTANTIA_MEMOIRE FINAL..pdfΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.