Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36313
Title: Η αξιολόγηση των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων στο πλαίσιο της διδασκαλίας/μάθησης της γλώσσας και του πολιτισμού : η αξιολόγηση του savoir-s'engager
Authors: Τσουβαλά, Αλεξάνδρα
Advisor: Αναστασιάδη, Μαρία-Χριστίνα
Keywords: διαπολιτισμικές δεξιότητες, δημόσια εκπαίδευση, αξιολόγηση διαπολιτισμικών δεξιοτήτων;compétences en communication interculturelle, savoir-s'engager, éducation publique, évaluation en communication interculturelle
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Το φαινόμενο της ανάμειξης λαών και πολιτισμών στην σημερινή πολυπολιτισμική κοινωνία επιφέρει συχνές εντάσεις και δημιουργεί συγκρουσιακό κλίμα ανάμεσα στα μέλη της. Στο πλαίσιο της δημόσιας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στην τάξη των γαλλικών ως ξένης γλώσσας, ο εκπαιδευτικός οφείλει να προωθεί τον διαπολιτισμικό διάλογο και να στοχεύει στην ανάπτυξη των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων με σκοπό να διαμορφώσει υπεύθυνους και δημοκρατικούς πολίτες. Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός καλείται να αξιολογήσει την διαδικασία. Στην παρούσα διπλωματική διατριβή, το ενδιαφέρον της έρευνας που επιχειρείται, αφορά στην αξιολόγηση των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων στην τάξη της γαλλικής ως ξένης γλώσσας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από τη σημασία του savoir-s’engager που παρουσιάζεται ως μέρος μιας ολότητας αποτελούμενου από άλλες ποικίλες και σύνθετες δεξιότητες. Η απόκτηση του savoir-s’engager συνδέεται με τους στόχους της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής ενώ η σπουδαιότητα της ανάπτυξης του αναδεικνύει το ρόλο του εκπαιδευτικού ως αξιολογητή. Η προβληματική της έρευνας ακολουθείται από τη μεθοδολογία της διερεύνησης του θέματος με σκοπό να διαπιστωθούν οι διαστάσεις που μπορεί να λάβει η αξιολόγηση του savoir-s’engager. Στη συνέχεια, παρατίθενται τα συμπεράσματα σχετικά με την απόκτηση και την αξιολόγηση του savoir-s’engager με σκοπό να αναδυθεί η διαδικασία που ακολουθείται από τους εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν την πολυπλοκότητα της αξιολόγησης των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων και την έλλειψη συγκροτημένης μεθόδου. Τέλος, διατυπώνονται προτάσεις για έναν καλύτερο προσανατολισμό σε σχετικές μελλοντικές έρευνες.
Appears in Collections:ΓΑΛ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tsouvala Alexandra 2017 Διπλωματική Εργασία Απόθεσις.pdfΔιπλωματική εργασία1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.