Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36312
Title: Αναπτύσσοντας την Διαπολιτισμική Επίγνωση των Μαθητών της Αγγλικής Γλώσσας: Προωθώντας τη Διαπολιτισμική Επικοινωνία στην Ελληνική Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μέσα από τα Προγράμματα Σπουδών
Authors: Σκύφτη/Skyfti, Ελένη-Ειρήνη/Eleni-Eirini
Advisor: Καρράς/Karras, Ιωάννης/Ioannis
Keywords: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Επικοινωνία, Επίγνωση, Ικανότητα;Intercultural Education, Communication, Awareness, Competence
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Οι κοινωνικές αλλαγές που έχουν διαμορφώσει την Ευρωπαϊκή και παγκόσμια σκηνή τις τελευταίες δεκαετίες, είναι αποτέλεσμα μακροπρόθεσμων, δυναμικών και εξελισσόμενων διαδικασιών. Η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, η εμφάνιση ενός παγκόσμιου και καθολικού τρόπου ζωής, η συνεχώς αυξανόμενη επαγγελματική αλλά και ατομική κινητικότητα και η εξάπλωση της μετανάστευσης, που οδηγεί κάποιες φόρες στην αύξηση των ήδη υπαρχόντων μειονοτικών ομάδων, αποτελούν τα συνθετικά στοιχειά διαμόρφωσης των σημερινών κοινωνιών, μέσα στις οποίες συνυπάρχει ένα κράμα λαών με διαφορετικό πολιτισμικό, εθνικό και θρησκευτικό υπόβαθρο. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η αμοιβαία κατανόηση και η διαπολιτισμική ικανότητα είναι περισσότερο επιτακτικές όσο ποτέ άλλοτε, αφού μας δίνουν την δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε κάποια από τα πιο καταστροφικά και επικίνδυνα προβλήματα των σύγχρονων κοινωνιών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η ενίσχυση της ανάπτυξης της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητών της Αγγλικής γλώσσας της Ελληνικής Δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς με διαπολιτισμικές διδακτικές ικανότητες. Η συγγραφέας της ερευνητικής εργασίας, προκειμένου να επιτύχει αυτόν τον σκοπό, αναφέρθηκε στη διαπολιτισμική εκπαίδευση και εξέτασε την επίτευξη των στόχων της μέσα από τα προγράμματα σπουδών που καθοδηγούν τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας στην Ελληνική Δημόσια Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον, εξέτασε τις απόψεις των Ελλήνων εκπαιδευτικών της Αγγλικής γλώσσας για την διαπολιτισμική επικοινωνία καθώς επίσης και τις διδακτικές πρακτικές που χρησιμοποιούν όταν ενσωματώνουν την πολιτισμική διδασκαλία με τη διδασκαλία της γλώσσας. Τέλος, προσπάθησε να ανιχνεύσει ποιες πτυχές της διαπολιτισμικής διδασκαλίας προβληματίζουν περισσότερο τους εκπαιδευτικούς της Αγγλικής γλώσσας και παρουσίασε προτάσεις προκειμένου να ενισχυθούν η αυτοπεποίθηση και οι διδακτικές ικανότητες των εκπαιδευτικών κατά την ενσωμάτωση της διδασκαλίας του πολιτισμού με αυτή της γλώσσας.
Appears in Collections:ΑΓΓ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dissertation Final (1).pdfEleniEiriniSkyftiDissertation: CoverPage-Acknowledgements-Abstracts-Table of Contents-List of Abbreviations-Introduction-Main Body-Conclusion-References-Appendices: A. Cover Letter, B. The Questionnaire, C. List of Figures, D. List of Tables1.89 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.