Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36292
Title: Η ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΩΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΝΑΔΕΙΞΗΣ ΤΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Authors: ΦΟΥΡΟΥΛΗ, ΒΑΣΙΛΕΙΑ
Advisor: ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ, ΑΘΗΝΑ
Keywords: Αθήνα;Συνεδριακός τουρισμός;Συνέδριο;Συνεδριακή αγορά;Διαχείριση προορισμού;Συνεδριακός προορισμός;Athens;Conference tourism;Conference;Congress;Convention;Destination management;Conference industry;Conference destination
Issue Date: 30-Sep-2017
Abstract: Η Αθήνα αποτελεί μία πόλη με μακρόχρονη ιστορία και εξαιρετική πολιτιστική κληρονομιά. Παράλληλα διαθέτει ιδανικό κλίμα, φυσική ομορφιά και όλες τις ευκολίες πρόσβασης και διαμονής μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής πρωτεύουσας. Όλα τα ανωτέρω χαρακτηριστικά θα μπορούσαν να την κατατάσσουν στις πιο επισκέψιμες πόλεις σε διεθνές επίπεδο. Δυστυχώς, οι πολιτικές ανάπτυξης και οι τουριστικές πολιτικές που έχουν επιλεγεί έχουν προσδώσει στην πόλη χαρακτηριστικά που μειώνουν την ελκυστικότητά της ως τουριστικό προορισμό. Τα τελευταία χρόνια γίνονται προσπάθειες επανατοποθέτησης και εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας μέσω της ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Ο συνεδριακός τουρισμός αποτελεί μία εναλλακτική – ειδική μορφή τουρισμού με πλήθος πλεονεκτημάτων για τον τόπο όπου αναπτύσσεται. Συγκαταλέγεται στις μορφές τουρισμού με την υψηλότερη τουριστική δαπάνη, συμβάλλει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, αποτελεί μέσο προβολής για την τουριστική προώθηση του τόπου, δεν διαταράσσει τον κοινωνικό του ιστό. Η συνεδριακή υποδομή της Αθήνας και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της την έχουν κατατάξει στους 25 πρώτους προορισμούς της διεθνούς συνεδριακής αγοράς. Εξαίρεση αποτέλεσε η περίοδος 2011 – 2013 όπου οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης της χώρας και κυρίως η κοινωνική και πολιτική αστάθεια οδήγησαν στη δραματική μείωση της διεξαγωγής συνεδρίων στην πόλη κατατάσσοντας την το 2013 στην 47η θέση. Από το 2014 η συνεδριακή αγορά της Αθήνας έχει ανακάμψει και στοχεύει στην κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων της ολοένα αυξανόμενης συνεδριακής «πίτας». Οι επιχειρήσεις που παράγουν το συνεδριακό προϊόν της Αθήνας - επαγγελματίες διοργανωτές συνεδρίων, συνεδριακά κέντρα, ξενοδοχεία με συνεδριακή υποδομή κ.α. - δεν είναι ικανοποιημένοι από τη στήριξη της πολιτείας στο συνεδριακό τουρισμό. Θεωρούν ότι η έλλειψη μακροχρόνιου στρατηγικού σχεδιασμού, κοινού πλαισίου δράσης των δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, η μη επαρκής διεθνής προβολή του και η απουσία ενός μητροπολιτικού συνεδριακού κέντρου αποτελούν τροχοπέδη για την περαιτέρω ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού της Αθήνας. Επιπλέον, στην παρούσα μελέτη αξιολογούν το συνεδριακό προϊόν της Αθήνας ως προς τις επιμέρους παραμέτρους του και καταθέτουν προτάσεις για τη βελτίωσή του.
Appears in Collections:ΔΤΕ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΟΥΡΟΥΛΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ3.74 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.