Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36276
Title: Ο ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 2010 ΕΩΣ ΤΟ 2017
Authors: Καραγεωργοπούλου, Αγγελική
Advisor: Δρ. ΚΑΨΑΣΚΗ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ
Keywords: Σχολική Ηγεσία;Διευθυντής Σχολικής Μονάδας;Διοίκηση;Πολιτικές Αξιολόγησης;ΟΟΣΑ;School Leadership;Evaluation/ Assessment Policies;Director-Leader-Principal;Administration-Leadership;Organization for Economic Co-Operation and Development (OECD)
Issue Date: Sep-2017
Abstract: Κάθε επιτυχημένο εκπαιδευτικό σύστημα που συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη, την απασχόληση και την οικονομία, στηρίζεται στις ικανότητες των στελεχών του. Από τους λειτουργούς της εκπαίδευσης, ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, έχει καθοριστικό ρόλο και συμβάλλει αποφασιστικά στα παραγόμενα εκπαιδευτικά αποτελέσματα και επιτεύγματά της. Από τους Διεθνείς οργανισμούς υπάρχουν συνεχείς συστάσεις για υιοθέτηση συγκεκριμένων πρακτικών επιλογής και αξιολόγησης της σχολικής ηγεσίας. Βασική επιδίωξη της παρούσας μεταπτυχιακής εργασίας είναι να αναδείξει την ρητορική του ΟΟΣΑ για την σχολική ηγεσία και αν, οι πολιτικές που προτείνει, έχουν υιοθετηθεί και σε ποιο βαθμό από τις ελληνικές κυβερνήσεις από το 2010 έως σήμερα, στο τομέα της ηγεσίας-διοίκησης των σχολικών μονάδων και ιδιαίτερα στην αξιολόγηση για την επιλογή των Διευθυντών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς βέβαια να παραβλέπεται και ο ρόλος που καλείται να διαδραματίσει στο Νέο Σχολείο ο Διευθυντής του, σύμφωνα με τους διεθνείς οργανισμούς. Για την καταγραφή και την παρουσίαση του δημοσίου λόγου του ΟΟΣΑ όσον αφορά την σχολική ηγεσία, τα μοντέλα διοίκησης της εκπαίδευσης και τις πολιτικές αξιολόγησης Διευθυντών σχολικών μονάδων, χρησιμοποιήθηκαν τα αποτελέσματα της ιστορικής βιβλιογραφικής έρευνας με αποτύπωση των εκθέσεων του ΟΟΣΑ από το 2010 και της εργαλειοθήκης του (the toolkit), καθώς και οι στοχευμένες συστάσεις του και ειδικές αναφορές και κρίσεις για την εκπαίδευση στην Ελλάδα. Συσχετίστηκε η ρητορική του ΟΟΣΑ για την σχολική ηγεσία, με το ελληνικό νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τις πολιτικές αξιολόγησης επιλογής Διευθυντή της σχολικής μονάδας συγκρίνοντας τα τρία τελευταία μεταρρυθμιστικά επεισόδια στην ελληνική εκπαιδευτική πολιτική. Αν και με την παγκοσμιοποίηση και τις αρχές της Νέας Δημόσιας Διοίκησης, ο Διευθυντής μετασχηματίζεται σε Σχολικό Ηγέτη με σχολική αυτονομία, λογοδοσία και επαγγελματικοποίηση, διαπιστώνεται η μη σύμπνοια των πολιτικών αξιολόγησης Διευθυντών σχολικών μονάδων στην ελληνική νομοθεσία αναθέτοντάς του μόνο γραφειοκρατικό, διεκπεραιωτικό ρόλο και ανιχνεύοντας ισχνές ηγετικές ικανότητες, σε σχέση με τις πολιτικές των εκθέσεων του ΟΟΣΑ.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ_ΑΓΓΕΛΙΚΗ_ΔΕ.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ1.3 MBUnknownView/Open


This item is protected by original copyright



Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.