Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36275
Title: Οι απόψεις των διευθυντών και υποδιευθυντών για τη συμβολή των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκηση των σχολικών μονάδων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Ανατολικής Αττικής
Authors: Μπαρτσώκα, Αικατερίνη
Advisor: Καψάσκη, Αγγελική
Keywords: Διοίκηση, Εκπαιδευτικός Οργανισμός, Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, Ηγεσία, Αποτελεσματικότητα και Σχολική Διοίκηση .
Issue Date: 23-Sep-2017
Abstract: Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται ως «Κοινωνία της Πληροφορίας» και υποστηρίζεται από τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ). Τα τελευταία χρόνια οι ΤΠΕ, οι οποίες αποτελούν σημαντικό μέσο εκσυγχρονισμού έχουν διεισδύσει και στο χώρο της εκπαίδευσης τόσο στη διδακτική διαδικασία όσο και στη διοικητική διεκπεραίωση των εργασιών αποτελώντας πολύτιμο αρωγό στην ποιοτική αναβάθμιση των λειτουργιών της διοίκησης. Στην προσπάθεια αυτή των Διευθυντικών στελεχών να διευθύνουν, να ελέγξουν γρήγορα και αποτελεσματικά και παράλληλα να διασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας η χρήση των ΤΠΕ είναι πολύτιμη. Ωστόσο, η συχνότητα χρήσης των τεχνολογικών εργαλείων δεν είναι ίδια και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τις απόψεις των 109 Διευθυντικών στελεχών της Α/θμιας εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων για την χρήση και χρησιμότητα των νέων τεχνολογιών και να αναδείξει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη οργάνωση και διοίκηση των σχολικών μονάδων. Ως καταλληλότερη μέθοδος επιλέχθηκε η ποσοτική προσέγγιση και το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το ερωτηματολόγιο σε τετραβάθμια κλίμακα likert. Η ηλικία, το φύλο και η εκπαιδευτική εμπειρία ήταν οι βασικές μεταβλητές που καθοδήγησαν την έρευνα. Για την ανάλυση και παρουσίαση των δεδομένων της παρούσης έρευνας χρησιμοποιήθηκε το πρόγραμμα στατιστικής επεξεργασία SPSS 22. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη θετική στάση των διευθυντών και υποδιευθυντών απέναντι στις ΤΠΕ και τη πεποίθηση τους για τη συμβολή τους στην αποτελεσματικότερη διοίκηση. Πρόσθετα, στοιχεία που προκύπτουν είναι τα οφέλη αλλά και οι παράγοντες που δυσχεραίνουν τη χρήση τους στην διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων. Από τη συζήτηση των αποτελεσμάτων προέκυψε ότι η δια βίου επιμόρφωση στα πληροφοριακά συστήματα και η συνεχής τεχνική υποστήριξη του τεχνολογικού εξοπλισμού της σχολικής μονάδας, αποτελούν τους πλέον σημαντικούς παράγοντες που οι Κυβερνητικές Αρχές καλούνται να επιληφθούν και να επιλύσουν.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Πτυχιακη BARTSOCA 17_09_17.pdf2.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.