Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36274
Title: "Προκαταλήψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς την ένταξη των προσφύγων μαθητών στο σχολείο."
Authors: ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΑ
Advisor: Λαμπρίδης, Ευθύμιος
Keywords: Προκατάληψη;εθνική ταυτότητα;θρησκευτική πίστη;πρόσφυγες μαθητές;πολιτική αυτο-τοποθέτηση
Issue Date: 24-Sep-2017
Abstract: Η έλευση των προσφύγων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια δημιούργησε νέα δεδομένα και η ελληνική πραγματικότητα αναπόφευκτα διαφοροποιήθηκε και αναπροσαρμόστηκε.Η ενσωμάτωσή τους στην ελληνική κοινωνία επέφερε και την διαδικασία ένταξης των προσφύγων μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας.Η προκατάληψη των εκπαιδευτικών,σχετικά με την ένταξη των προσφύγων μαθητών στο Ελληνικό δημόσιο σχολείο,παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος.Ωστόσο, αναδύεται μια σειρά παραγόντων στις πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών,οι οποίοι ενδεχομένως να επηρεάζουν την στάση τους. Η παρούσα διπλωματική εργασία εξέτασε κατά πόσο η προκατάληψη (φανερή ή κρυφή) των εκπαιδευτικών σε σχέση με το φύλο,το επίπεδο της μόρφωσής τους,την πολιτική αυτο-τοποθέτησή τους,την ταύτιση με την εθνική τους ομάδα και την θρησκευτική τους πίστη επηρεάζει την στάση που κρατούν ως προς την ένταξη στο σχολείο των προσφύγων μαθητών.Έναυσμα για την επιλογή και συγγραφή του συγκεκριμένου θέματος κατέστη η εθελοντική διδασκαλία της συγγραφέως σε παιδιά προσφύγων στο hot spot των Θερμοπυλών, καθώς και το ότι οι έρευνες για τις στάσεις των εκπαιδευτικών ως προς την ένταξη προσφύγων μαθητών στο σχολείο είναι ιδιαίτερα ελλιπείς.Το δείγμα της παρούσας έρευνας υπήρξε ένα υποσύνολο δασκάλων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν σε σχολεία της Φθιώτιδας και ειδικότερα στην ευρύτερη περιοχή της Λαμίας.Επιλέχθηκε η ποσοτική ερευνητική διαδικασία με τη χορήγηση ερωτηματολογίου αυτοαναφοράς και χρησιμοποιήθηκε κλίμακα τύπου Likert για τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών,ώστε να συγκεντρωθούν ακριβείς πληροφορίες.Τα χαρακτηριστικότερα ευρήματα ανέδειξαν, ότι σαφώς υπάρχει προκατάληψη και εξαρτάται από το φύλο.Οι δάσκαλοι με μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών δείχνουν μεγαλύτερη κρυφή προκατάληψη, ενώ δεν διαφαίνεται η προκατάληψη να επηρεάζει την εθνική τους ταυτότητα.Στην πολιτική αυτoτοποθέτησή τους εμφανίζεται κρυφή προκατάληψη, ενώ η προκατάληψη σε σχέση με την θρησκευτική τους πίστη επηρεάζει την στάση τους.Το πλαίσιο της συζήτησης σε δυο επίπεδα,αφ’ ενός αν επαληθεύουν ή όχι προηγούμενα σχετικά ευρήματα, αφετέρου αν εξηγούνται με τη σχετική τους θεωρία ολοκληρώνει την παρούσα έρευνα.
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ.pdf'Κυρίως σώμα διπλωματικής', 'Παράρτημα'738.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.