Please use this identifier to cite or link to this item: https://apothesis.eap.gr/handle/repo/36271
Title: Η συμβολή του ομαδικού παιχνιδιού στην ηθική και κοινωνική ανάπτυξη μαθητών και μαθητριών των τριών τελευταίων τάξεων του δημοτικού, από την άποψη των εκπαιδευτικών
Authors: ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΘΑΝΑΣΙΑ
Advisor: ΠΕΤΡΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Issue Date: 31-Aug-2017
Abstract: Η θετική επίδραση του ομαδικού παιχνιδιού στην ομαλή φυσιολογική ανάπτυξη του παιδιού και στη διαμόρφωση μιας πολύπλευρης και αρμονικής προσωπικότητας είναι κοινώς αποδεκτή. Ελάχιστα ωστόσο γνωρίζουμε για τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής, ως προς την εκπαιδευτική αξία που οι ίδιοι αποδίδουν στο ομαδικό παιχνίδι, ως βασικό διδακτικό τους αντικείμενο, για την προώθηση των στόχων του συναισθηματικού τομέα του μαθήματος. Μέσα λοιπόν από την παρούσα εργασία και με την αξιοποίηση ενός αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου, επιχειρείται να διερευνηθούν οι αντιλήψεις 108 εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συμβολή του ομαδικού παιχνιδιού στην ηθική και κοινωνική ανάπτυξη μαθητών και μαθητριών των τριών τελευταίων τάξεων του δημοτικού. Βασική υπόθεση της εργασίας είναι ότι τα ομαδικά παιχνίδια αποτελούν το καταλληλότερο πλαίσιο για την ανάπτυξη ηθικών και κοινωνικών δεξιοτήτων στα πλαίσια του μαθήματος της φυσικής αγωγής. Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έδειξαν, ότι οι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής γνωρίζουν τους κοινωνικούς και ηθικούς στόχους ως στόχους του συναισθηματικού τομέα του μαθήματος, αλλά κάποιες φορές τους συγχέουν με τους στόχους του κινητικού πρωτίστως, αλλά και του γνωστικού και βιολογικού τομέα δευτερευόντως. Αναγνωρίζουν ηθικές και κοινωνικές δεξιότητες που καλλιεργούνται μέσα από το ομαδικό παιχνίδι και χρησιμοποιούν διδακτικές παρεμβάσεις που συνδέονται θετικά με την ανάπτυξη ηθικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Αναγνωρίζουν επίσης το ομαδικό παιχνίδι ως πιο αποτελεσματικό μέσο (ανεξαρτήτως μορφωτικού επιπέδου και ηλικίας) για την προώθησή ηθικών και κοινωνικών δεξιοτήτων σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας των αθλημάτων ή το ελεύθερο παιχνίδι των παιδιών. Διαθέτουν δε ένα μέτριο έως υψηλό αίσθημα επάρκειας για την προώθηση κοινωνικών και ηθικών δεξιοτήτων σε μαθητές-τριες των τελευταίων τάξεων του δημοτικού, τόσο μέσα από το ομαδικό παιχνίδι, όσο και γενικότερα μέσα από το μάθημα της φυσικής αγωγής. Λέξεις κλειδιά: ομαδικό παιχνίδι, κοινωνική ανάπτυξη, ηθική ανάπτυξη, αντιλήψεις εκπαιδευτικών, αναλυτικό πρόγραμμα, δεξιότητες ζωής.  
Appears in Collections:ΕΚΠ Διπλωματικές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΔΕ_Αύγουστος-2017 Νικολοπούλου Αθανασία.pdfΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in Apothesis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.